خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد:

احیای 12 بنای تاریخی توسط بخش خصوصی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۵۹۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای احیا بناهای تاریخی 12 بنا در استان لرستان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از فعالان صنعت گردشگری استان لرستان افزود: تعداد 46 طرح نیمه تمام گردشگری در این استان در حال تکمیل هستند و در راستای احیا بناهای تاریخی 12 بنا در استان لرستان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: احیای ظرفیت‌های راکد به ویژه بناهای تاریخی در دستور کار این سازمان قرار دارد و در حال حاضر تنها در شهرستان بروجرد 280 بنای تاریخی وجود دارد.

سلیمانی افزود: لرستان دارای پنج هزار اثر تاریخی و دو هزار و 300 اثر ثبت شده در فهرست ملی است که متاسفانه سهم کمی در گردشگری کشور دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: همچنین توجه به اقامتگاه‌های بومی و محلی نیز در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

وی افزود : تبلیغات ضعیف در این راستا یکی از دلایل ناشناخته ماندن ظرفیت های گردشگری این استان است.

وی با اشاره به اینکه خرم آباد در تعطیلات نوروزی سال 95 یکی از هفت شهر برتر گردشگری معرفی شد، اظهار کرد: گردشگری فرابخشی است و همه افراد جامعه باید در راستای رونق این صنعت تلاش کنند.

سلیمانی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل های گردشگری در کشور مورد توجه مسئولان قرار دارد ،اظهار کرد : در برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به بخش گردشگری توجه ویژه شده است.

وی اضافه کرد: به لحاظ وجود امنیت در کشور نام جمهوری اسلامی ایران یکی از 16 کشور مقصد گردشگری در نشریات معتبر اروپائی درج شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان همچنین افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم و اماکن اقامتی مناسب جهت حضور پررنگ گردشگر در این استان باید تلاش کرد.

سلیمانی اضافه کرد : تسهیلات قابل توجهی از طریق صندوق توسعه ملی و سایر بانک های استان برای رونق بخش گردشگری در نظر گرفته شده است.

سفر هشت میلیون گردشگر به استان لرستان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز افزود: طی سالجاری هشت میلیون گردشگر به استان لرستان سفر کرده اند.

دیانوش چراغی اظهار داشت: از این تعداد گردشگر یک میلیون نفر حداقل به مدت یک شب در استان لرستان اقامت داشته اند.

وی اظهار داشت: تعداد 53 طرح گردشگری با ظرفیت یک هزار و 200 نفر اشتغال‌زایی در این استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد:همچنین تعداد 25 طرح اقتصاد مقاومتی نیز در حوزه برنامه ریزی، عمران و گردشگری در این سازمان اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز