خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به امور دانشجویان خارجی توسط رئیس دانشگاه لرستان

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رئیس دانشگاه لرستان به امور دانشجویان خارجی پذیرش شده در این دانشگاه رسیدگی کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، در این دیدار که در دفتر مدیریت این دانشگاه برگزار شد، خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان به امور دانشجویان خارجی پذیرش شده در این دانشگاه رسیدگی کرد و راهکارهای مفید در این خصوص ارائه داد.

رئیس دانشگاه لرستان در دیدار با دانشجویان خارجی پذیرش شده در دانشگاه لرستان افزود: در راستای دیپلماسی بین‌المللی بررسی و حل مشکلات دانشجویان خارجی در دانشگاه لرستان مورد توجه ویژه قرار دارد.

خسرو عزیزی اظهار داشت: دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه‌ها نباید برای انجام امور خود سرگردان باشند و راحت‌تر کارهای خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه واحدی برای پیگیری وضعیت و رسیدگی به امور دانشجویان خارجی انجام وظیفه می کند، افزود: این واحد مسئول رسیدگی امور دانشجویان برون مرزی گذاشته شده است تا امورات دانشجویان خارجی را بررسی کند.

عزیزی با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی از طریق وزارت علوم پذیرش شده و در دانشگاه لرستان در حال تحصیل هستند، افزود: یکی از سیاست های وزارت علوم این است که دانشگاه دیپلماسی علمی بین المللی خود را افزایش دهند.

وی اظهار داشت: در این راستا دانشگاه لرستان گروه همکاری های علمی بین المللی را راه اندازی کرد و پست سازمانی ستاره دار گرفت.

عزیزی با بیان اینکه دانشگاه لرستان با تعامل با پردیس دانشگاهی، دانشجویان خارجی را پذیرش می کند، افزود: پذیرش دانشجویان خارجی به دو طریق پذیرش دانشجوی بورسیه از طریق وزارت علوم و پذیرش آزاد دانشجویان خارجی در جهت افزایش روابط دیپلماتیک است.

پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه لرستان

عزیزی با بیان اینکه دانشجویان بورسیه وزارت علوم هم اکنون در دانشگاه لرستان پذیرش و مشغول تحصیل هستند، افزود: در این راستا بین 8 تا 10دانشجوی بورسیه در رشته های مختلف کشاورزی، ریاضی و علوم اقتصادی و علوم دیگر پذیرش دانشجو داشته و مشغول تحصیل هستند. 

عزیزی همچنین با اشاره به پذیرش دانشجوی خارجی به طریق آزاد توسط دانشگاه لرستان تصریح کرد: کار بزرگ دانشگاه لرستان در شیوه دوم پذیرش دانشجوی خارجی، به روز رسانی سایت دانشگاه و قابلیت ترجمه سایت به دو زبان عربی و انگلیسی است که قرار است در نیمه دوم سال پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای این مهم سایت دانشگاه لرستان و پروفایل هیات علمی به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئول پردیس دانشگاهی و معاونت‌های علمی بین المللی پذیرش دانشجوی خارجی دانشگاه خارجی انجام خواهد شد، تاکید کرد: پذیرش این دانشجویان برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب و لرستان دانشگاه خارجی پذیرش شده است.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که هیات امنای دانشگاه به ما محول کرده تدوین برنامه راهبردی افق 10 ساله است، اضافه کرد: البته مقدمات این برنامه در مدیریت قبلی انجام شده بود  و سه جلسه با هیات امنا تشکیل شد و کلیت آن به تصویب رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه در نوزدهم مردادماه امسال مقرر شد که در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه لرستان برنامه راهبردی افق 10 ساله نهایی شود، گفت: برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق 10 ساله براساس آمایش آموزش عالی منطقه در استان تدوین شده است.‌

لزوم نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌ها

عزیزی همچنین با اشاره به لزوم توجه ویژه به فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌ها افزود: فرهنگ بسیجی امروز فرهنگ تلاش، ارتقای سطح بینش دینی، علمی و سیاسی، مشارکت و گفت‌وگو، قانون گرایی، پرهیز از خشونت، سکوت و رفتار جذاب دینی است.

وی تصریح کرد: هر کس به مبانی دینی بیشتر پایبند باشد و با عمل خویش، به ترویج  اسلام و انقلاب بپردازد و از همه زشتی ها ( اشرافیت، نفاق، ریا و منفعت طلبی)  بیشتر دوری کند، بسیجی تر است.

عزیزی تاکید کرد: هر کس در جهت پایدار کردن بیشتر نظام  و تحقق شعار های انقلاب ( استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی)  استوارتر و موثر تر گام بردارد، به یثین در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ بسیجی بهتر پیش می رود.

عزیزی با بیان اینکه بسیجی بودن نه ادعا و لقلقه زبان بلکه نوعی بینش و زندگی است، تاکید کرد: چنانکه "علم الهدی ها" نشان دادند و ما همگی امروز از آنها درس می گیریم.

وی اظهار داشت: بسیجی بودن در جامعه و دانشگاه تبلور متعالی فرهنگ و جامعه است و مسئولیت امروز حاملان فرهنگ بسیجی به مراتب سنگین تر است زیرا آنان باید در شرایطی متفاوت تر با دوران دفاع مقدس و با حضور نسل های نو ، این ارزشها را منتقل کنند.

گزارش از سجاد آریان پور

کد خبر : ۴۱۵۵۶۳