خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس کل دادگستری لرستان از هرج و مرج حاکم بر بازار دارو در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: با هرج و مرجی که بر بازار خدمات درمانی و دارویی حاکم شده است اداره کل تعزیرات حکومتی باید رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، جعفر بدری در سخنانی با اشاره به هرج و مرج در بازار خدمات درمانی و دارویی استان لرستان اظهار کرد: ضعف نظارت معاونت غذا و دارو بر بازار باعث شده که داروخانه‌ها بدون در نظر گرفتن قیمت مصوب مراکز تولیدی داروهای مورد نیاز مردم را به بالاترین نرخ ممکن عرضه و سود بیشتری به دست می‌آورند.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: تعزیزات حکومتی استان در اسرع وقت باید اطلاعات علت افزایش بی‎رویه قیمت داروهای تولید داخل را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان جمع آوری کند و همچنین باید برنامه بازرسی همزمان با نماینده غذا و دارو از داروخانه‌ها را تنظیم و اجرا کند و به موارد تخلفات بر اساس مقررات رسیدگی و نتیجه آن گزارش شود.

بدری اظهار کرد: بخشی از مشکل نابسامانی قیمت‌ها به سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برمی‌گردد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی را به میدان رقابت ناسالم تبدیل و نوعی هرج و مرج را بر بازار خدمات درمانی و دارویی حاکم و موجب افزایش ناعادلانه قیمت‌ها شده است.

کد خبر : ۴۲۰۲۸۷