خبرگزاری کار ایران

معاونت آموزش اداره کل فنی و حرفه ای لرستان :

ارائه یک‌‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۴۰۶

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی وحرفه ای لرستان گفت: طی شش ماه نخست امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش توسط این اداره کل ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حشمت الله معتمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اداره کل فنی و حرفه ای لرستان در بحث ارائه آموزش ها طی امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت است و طی شش ماه نخست امسال یه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای توسط این اداره کل به کارآموزان ارائه شده است.

وی اظهار داشت: تعدا ۱۸۱ کارگاه فنی و حرفه ای دولتی در لرستان وجود دارد که در زمینه های آموزشی فعالین دارند و در این کارگاهها ۲۷۰ حرفه فنی و حرفه ای و مورد نیاز بازار کار  آموزش داده می شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی وحرفه ای لرستان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تعهد این اداره کل در بحث ارائه آموزش ها تحقق پیدا کرده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ما بقی این تعهد طی شش ماه دوم امسال تحقق پیدا می کند.

معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این جلسه افزود: ۷۰ درصد اعتبارات فنی و حرفه ای لرستان صرف ارائه آموزش ها می شود.
 
هوشنگ نصیری با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات فنی و حرفه ای لرستان صرف آموزش و خرید مواد مصرفی کارگاههای آموزشی می شود عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد نیز در حوزه های جاری و پشتیبانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نصیری تصریح کرد: تعداد ۱۶ مرکز آموزشی فنی و حرفه ای و همچنین ۱۲۰ کارگاه آموزشی در استان لرستان فعالیت آموزشی دارند.
وی گفت: بالای ۸۰ درصد این کارگاههای آموزشی به صورت تخصصی فعالیت می کنند و مواد مصرفی مورد استفاده در آنها نیز گران قیمت است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای هزینه بر است اظهار داشت: گاهی اوقات این هزینه ها در رشته های مهارتی بیش از سه برابر می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در رشته های مهارتی هزینه ها برای ارائه آموزش ها و همچنین مواد مصرفی در کارگاهها بسیار بالا است عنوان کرد: این در حالیست که اعتبارات فنی و حرفه ای لرستان محدود است.
 
معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه عمده اعتبارات این اداره کل ملی است گفت: از محل اعتبارات استانی رقم قابل توجهی به فنی و حرفه ای پرداخت نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز