خبرگزاری کار ایران

نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استان لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۰۰۰

نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استان لرستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هیئت داوران نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استانی ضمن سپاس و قدردانی از حضور و مشارکت حاضرین در مراحل مختلف و نیز علاقه‌مندی و عشق به کودکان و نوجوانان، حضور فعالانه، روحیه‌ی بالا و جایگاه شرکت کنندگان به عنوان الگوهای رفتاری مناسب برای کودکان و نوجوانان را ارج نهاده و در راستای بهبود بخشیدن و تقویت قصه‌گویی در جهت پاسداشت اهداف آن و انتقال آن‌ها به همه‌ی مخاطبان با ارائه نکاتی نفرات برتر این جشنواره را معرفی نمود.

هیئت داوران انتخاب درست قصه مناسب با توانایی و قابلیت‌های فردی قصه‌گو، دقت در تازگی و نو بودن قصه‌ها، ترویج فرهنگ مطالعه از طریق قصه‌گویی، استفاده از صدای رسا، زمینه‌سازی برای شروع، تأمل اندیشی در مخاطب با استفاده از عنصر گره‌افکنی و ایجاد انگیزه در مخاطب، توجه به اوج‌گیری در اجرا و رمزگشایی، مدیریت صدا و چگونگی بهره‌گیری از توانمندی‌های فردی در جهت انتقال احساس؛ مفاهیم و عواطف نهفته در قصه را از مهمترین عوامل انتخاب نفرات برتر دانست.

همچنین مدیریت در جمع‌بندی و چگونگی به پایان رساندن قصه، دانش فرهنگی، بینش و کنش مرتبط با قصه و قصه‌گویی، بالا بردن سطح کیفی قصه‌گویی از طریق شناخت لازم از قصه‌گویی، توجه به‌ضرورت جایگاه فرهنگی قصه‌گویی، دارا بودن انگیزه کافی برای تسلط بر کار قصه‌گویی و برخورداری از مهارت لازم در انجام قصه‌گویی نیز دیگر عوامل مهم در انتهخاب نفرات برتر بوده است.

با توجه به موارد بالا هیئت‌داوران بر آن شده‌اند تا ضمن معرفی برگزیدگان استانی به 5 مربی که به صورت موردی به نکات بالا توجه داشته و امیدبخش برای سال‌های آتی می‌باشد را به عنوان منتخب در بخش‌های متفاوت داشته باشد که در سطح استانی از آن‌ها تقدیر به عمل آید.

همچنین هیئت داوران از بین 25 مربی، 5 مادربزرگ و پدربزرگ، 5 نفر در بخش آزاد، 35 عضو نوجوان که در مرحله‌ی حوزه‌ای به مرحله‌ی استانی راه یافتند، 6 مربی، 2 مادربزرگ، 3 نفر در بخش آزاد و 9 عضو را به عنوان برگزیده نهایی استانی به شرح زیر اعلام می‌دارد:

***منتخبان استانی نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی لرستان

به خاطر به‌کارگیری روش‌های مناسب به منظور برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب «آزاده کوگانی» از خرم‌آباد با قصه‌ی «هدیه خوبان».

استفاده از عنصر طنز و جذابیت در نوع روایت و ارتباط با مخاطب «فرشته حسن‌زاده» از خرم‌آباد با قصه‌ی «علی بونه‌گیر».

توجه به بُن‌مایه‌های بومی و مهارت در استفاده از زبان بدن «مژگان فرضی‌پور» از خرم‌آباد با قصه‌ی «گل جغجغه».

پایان‌بندی قوی و استفاده از بن‌مایه‌های دینی و مفاهیم معنوی، «عصمت عبداللهی» از الیگودرز با قصه‌ی «آخرین پرنده، آخرین سنگ».

 انتخاب درست قصه، انتقال مفاهیم رضوی متناسب با درک مخاطب، «فریده شادابی» از خرم‌آباد با قصه‌ی «جیگی، جیگی».

در بخش مادربزرگ‌ها: «صدیقه رحیم‌پور» از خرم‌آباد با قصه‌ی «گُردآفرید» و «آذر ابراهیمی» از اشترینان.

در بخش آزاد: «مینا دهقان» با قصه‌ی «مهربان‌ترین آقای دنیا»، «شهرزاد مظفری» با قصه‌ی «آدم کوچولوی گرسنه» و «فهیمه شکریان» با قصه‌ی «بشنو و باور مکن».

در بخش نوجوان: «پریا مرادی»، «فاطمه حسنوند»، «هستی دالوند»، «آیناز رضایی»، «آرزو چغلوندی»، «نگین قیطانی»، «فاطمه نصرتی» و «نگین شرفی».

در بخش مربیان مراکز کانون پرورش فکری: «گلشن حسنوند» با قصه‌ی «ببری که موش شد» از خرم‌آباد.«سمیه امیری» با قصه‌ی «کی اول آب بخوره» از خرم‌آباد.«الهام پریش» با قصه‌ی «میش و آمو گُروَه» از خرم‌آباد. «راضیه خدایی»  با قصه‌ی «بعد از نوزده» از خرم‌آباد.«مسلم صالحی» با قصه‌ی «مترسک ترسو» از الشتر.«آتوسا معصوم‌زاده» با قصه‌ی «کوه اسرار آمیز» از اشترینان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

 به گزارش ایلنا، دیگر بار بستری فراهم شد تا توانمندی و قابلیت‌های مربیان کانون پرورش فکری استان لرستان، مادربزرگ و پدربزرگ‌ها ، اولیاء تربیتی و علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی نیز نوجوانان خلاق و علاقه‌مند عضو کانون که در آبشخور فرهنگی مربیان نوشیده و با تلاش وحضور شایسته خود را به نمایش گذاشتند.

 قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین، مؤثرترین و سالم‌ترین واسطه‌ها‌ی تربیتی برای کودک و نوجوان است. واسطه‌ای که سابقه‌ی دیرپای و دیرین آن در سراسر ایران‌زمین بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این امر موجب شده است تا کانون به عنوان پرچم‌دار و متولی کار با کودک و نوجوان به این مهم پرداخته و طی سال‌های متوالی به آن ارج نهاده و عملکرد و کارنامه‌ی درخشانی را نه تنها در ایران که در مرزهای بیرونی و در سطح بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز