خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور مطرح کرد:

تلاش دولت برای تامین سلامت جامعه

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۱۲۳

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت در تلاش است تا سلامت جامعه را طبق قانون اساسی و احکام اسلام تامین و شرایط را برای زندگی مردم فراهم کند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، افزود: وزارت کشور با کمک گیری از موسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها گزارشی پژوهشی تهیه کرده و تصمیمات بسیار جدی برای حل مسائل اجتماعی در نظر گرفته است. 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد سلامت در جامعه اظهار کرد: این گزارش از وضعیت مسائل اجتماعی کشور که به دستور رئیس جمهور تهیه شده است به مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان رهنمودهایی ارائه دادند. 

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در نقاط مختلف کشور چالش های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد وجود دارد که دولت با تهیه و ارائه این گزارش شرایطی را فراهم کرد که همه مردم خود را در کاهش مسائل و معضلات اجتماعی مسئول بدانند. 

مقیمی با اشاره به تهیه طرح ارتقای سلامت توسط دولت گفت: قبل ازاین طرح حدود 70 درصد هزینه ها توسط مردم پرداخت می شد که با اجرای طرح ارتقای سلامت ، در شهرها هفت درصد و در روستاها سه درصد هزینه ها پرداخت پرداخت می شود. 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به تحولی که این طرح در ارتقای سلامت جامعه ایجاد کرده است گفت: در گذشته بسیاری از مردم به دلیل فقر و سنگینی هزینه درمان در شریط سختی به سر می بردند. 

وی با اشاره به وضعیت سخت معیشتی مردم گفت:تصمیماتی گرفتیم که می بایست اثرات آن را همچون افزایش حقوق ها بپذیریم و در خصوص تمام موضوعات مورد تصمیم گیری که تاکنون اجرا نشده اند دولت باید آنها را اجرا کند.

معاون سیاسی وزیر کشور ایران را دارای وضعیت امنیتی بسیار مطلوبی دانست و افزود: در شرایطی که کشورهای همسایه درگیر جنگ هستند، ایران در ثبات و آرامش به سر می برد  و ایجاد امنیت  از مهمترین وظایف دولت است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در سفری یک‌روزه به لرستان با هدف شرکت در همایش فرمانداران و بخشداران، حضور در جلسه شورای اداری استان امروز  سه‌شنبه 25 آبان ماه 95  به خرم‌آباد آمد.

محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور (از ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ تاکنون) و قائم‌مقام وزیر کشور (از ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ تاکنون) را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز