خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم الیگودرز:

مسوولان باید به فکر انتقال پایتخت سیاسی کشور باشند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۴۶

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه پلاسکو یک هشدار بود برای اینکه پایتخت سیاسی کشور به مکان دیگری منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد خدابخشی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی پلاسکو اظهار داشت: این حادثه که وقت و انرژی زیادی برای آواربرداری آن اختصاص یافت، یک هشدار برای مسئولان است تا به فکر انتقال پایتخت سیاسی کشور باشند، مسئله‌ای که پیش‌ازاین نیز درباره آن اظهارنظرهایی شده است.

وی افزود: این حادثه همچنین نشان داد، از حالا باید درباره حوادث مشابه پلاسکو که احتمال آن در آینده می‌رود، هوشیار بود، بخصوص قرار گرفتن تهران روی گسل‌های زلزله بر اهمیت این مسئله می‌افزاید؛ زیرا ممکن است چنین حادثه‌ای مدیریت بحران را در آن زمان غیرممکن کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با تأکید بر تصمیم‌گیری جدی و اساسی درباره انتقال پایتخت سیاسی کشور ادامه داد: کمیته حقیقت‌یاب پلاسکو که  به دستور رئیس‌جمهوری تشکیل‌شده موظف است دلایل این حادثه را بررسی کند درحالی‌که برای جلوگیری از بروز حوادثی تلخ و ناگوار نظیر آن، به سیاست‌گذاری‌های مناسب و عزمی جدی در این زمینه نیاز است.

خدابخشی بابیان اینکه برای انتقال پایتخت سیاسی کشور نیاز به مکان‌یابی مناسب بر اساس شاخص‌ها و معیارهای لازم است، اضافه کرد: جمعیت زیاد تهران و مشکلات ناشی از آن در صورت بروز حوادثی نظیر آتش‌سوزی و زلزله، می‌تواند بر دشواری‌های مدیریت در زمان بحران بیفزاید.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به پیشگیری قبل از بروز حادثه اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک ساختمانی دیگر در پایتخت یا هر مکان دیگر فروریزد ازاین‌رو باید هرلحظه برای مقابله با آن آماده بود.

نماینده مردم الیگودرز خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور علاوه بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی باید برای پس از  بروز حوادث نیز تدابیر لازم را اتخاذ کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس همچنین آتش‌نشانی را نه یک شغل بلکه ایثار و فداکاری عنوان کرد و ازخودگذشتگی آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو را ستود.

به گفته خدابخشی، اخیراً آتش‌نشانی به‌عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور در برنامه ششم توسعه مصوب شد.

ساختمان پلاسکو حدود پنجشنبه 30 دی‌ماه دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به‌یک‌باره فروریخت.

پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش‌نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش‌نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین در این حادثه 4 شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.

گزارش از: سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز