خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خبر داد:

کاهش ۲۱ درصدی میزان بارندگی‌های زراعی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۴۷

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: تاکنون ۳۷۹ میلی‌متر باران در لرستان گزارش شده که میزان بارش های سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش ایلنا، رضا آریایی با اشاره به اینکه مجموع میزان بارش‌ها در استان تاکنون ۳۷۹ میلی متر بوده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۸۱ میلی متر بوده است، حدود ۲۱ درصد کاهش بارندگی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: همچنین نسبت به میزان بارش های بلند مدت در لرستان که ۳۵۹ میلی متر است نیز حدود ۵ درصد افزایش میزان بارش را نشان می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه بارش ها در اکثر نقاط استان نرمال بوده است، افزود: اما میزان بارش ها در شهرستان خرم آباد ۹ درصد، در رومشکان ۸ درصد، در کوهدشت ۷ درصد و در پلدختر ۳ درصد کاهش یافته است.

آریایی ادامه داد: در برخی شهرها نظیر بروجرد حدود ۴۰ درصد و در دلفان ۷ درصد نسبت به بارش بلند مدت، افزایش میزان بارندگی را داشته ایم.

وی تصریح کرد: میزان بارش ها در سال زراعی و آبی که از اول مهرماه هر سال شروع و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه دارد ، نشان می دهد تاکنون این میزان بارش هادر استان به طور متوسط به 379 میلی متر رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان همچنین اظهار کرد: میزان بارش های سال زراعی جاری در مقایسه با بلند مدت پنج درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز