خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار و اعضای شورای شهر؛

جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در کنار دریاچه بوستان شاپوری خرم‌آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۳۳۷

هشتمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد در محل دریاچه بوستان شاپوری خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، این جشنواره هر ساله در پایان تعطیلات نوروزی و به همت شهرداری و شورای شهر خرم آباد برگزار می شود.

اجرای زنده موسیقی اصیل لرستان با حضور هنرمندان استان، برگزاری برنامه‌های شاد و سرگرم کننده با اهداء جوایز از برنامه های جانبی این جشنواره بود.

این جشنواره همه ساله با هدف صیانت از محیط زیست و کمک به حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی های قرمز سفره هفت سین برگزار می شود که در عین حال حرکتی در جهت ایجاد نشاط و شادابی شهر و حفظ و اشاعه این فرهنگ در بین نونهالان و نوجوانان است.

رستم کوشکی عضو شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در در توضیح خصوصیات و طرح اولیه این پارک افزود: این پروژه مشارکتی، پارکی بزرگ به مساحت 37 هکتار است و تمام پله‌ای تاریخی و آبشارهای لرستان در این پارک مینیاتوری شبیه‌سازی شده اند و به عبارتی می‌توان پارک شاپوری را لرستان کوچک نامید.

وی با بیان اینکه فاز اول پارک شاپوری به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: فاز اول به مساحت 17 هکتار و هزینه ای بالغ بر 260 میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی اظهار داشت:  دریاچه هشت هکتاری بوستان شاپوری احداث و آبگیری شده است و انتظار می رود  تا پایان امسال فاز دوم و دریاچه طبیعی پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

کوشکی اظهار داشت: فاز دوم نیز به مساحت 20 هکتار است و زمین دریاچه آن تملک شده و با خریداری زمین های اطراف از مالکین فضای شهر بازی و پارک نیز برای استفاده همشهریان آماده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پارک شاپوری خرم‌آباد بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری و هنری ایران است که در کنار پل تاریخی شاپوری یا «پل شکسته» احداث شده و ۶ پل تاریخی استان در کنار آن شبیه سازی شده‌اند.

وجود یک دریاچه در مجموعه این بوستان از دیگر ویژگی های شاخص این پروژه است و کمبود چنین پارکی علی الخصوص برای جنوب شهر خرم آباد کاملا محصسوس بود که در این راستا مشارکت شهروندان و مالکین و پرداخت عوارض که تنها منبع تأمین اعتبار شهرداری خرم‌آباد است می تواند در ساختن شهری زیباتر موثر باشد و با مشارکت بیشتر شهروندان، شهرداری خرم‌آباد بتواند با سرعت بیشتری پروژه‌های عمرانی خود را تکمیل نماید.

پارک شاپوری از زیباترین پروژه‌های گردشگری و فضای سبز کشور است که می‌تواند نقطه‌ای درخشان در کارنامه عملکرد شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری خرم‌آباد در 2 سال اخیر باشد.

بوستان بزرگ شاپوری با هدف تبدیل وضعیت لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری از پروژه‌های مشارکتی به‌شمار می‌رود.

ساماندهی " پل شاپوری"شاهکار معماری دوره ساسانیان و یگانه پل تمام سنگی جهان آرزوی دیرینه خرم آبادی‌ها و عاشقان لرستان بوده و اکنون که با همت و تلاش اعضای شورای شهر و شهردارخرم آباد این آرزو تحقق یافته و شهر خرم آباد را به شهر نمونه گردشگری ایران با مردمان متمدن، با فرهنگ و مهمان‌نوازش تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز