خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

پاسگاه محیط بانی تالاب های شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۳۷۹

طی آیینی ساختمان پاسگاه محیط بانی تالاب های تنگ فنی شهرستان پلدختر روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره برداری رسید.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، در آیین بهره برداری از پاسگاه محیط بانی پلدختر، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر در این آیین گفت: عملیات اجرایی ساختمان پاسگاه محیط بانی تالاب های تنگ فنی پلدختر در شهریور 93 در زمینی به مساحت یکهزار و 200 و زیر بنای 250 مترمربع آغاز شد.

امیررضا محمدی نژاد افزود: این ساختمان در 2طبقه ساخته شده که یک طبقه آن مربوط به کادر اداری و طبقه دیگر مخصوص میهمان سرا و مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی پیشرفته است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این پاسگاه را افزون بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست اعلام و اظهار کرد: تالاب های پلدختر در حال حاضر جزو مناطق شکار و صید ممنوع هستند که با بهره برداری از این پاسگاه به منطقه حفاظت شده ارتقا داده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر افزود: تالاب های این شهرستان تاکنون ثبت جهانی ثبت نشده اند که انتظار می رود در کنوانسیون رامسر ثبت شوند.

وی گفت: امید است با در نظر گرفتن منافع مردم بومی و نقش تالاب ها در جذب گردشگران با مشارکت مردم تالاب گری بلمک احیا شوند. 

عملیات اجرایی مجتمع 6 هکتاری پرورش ماهی پلدختر آغاز شد
همچنین در آیینی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی پلدختر آغاز شد.

در این آیین استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

مدیر مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز در این آیین گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 6 هکتار با 890 دهنه استخر پرورش ماهی با ظرفیت سالانه 600 تن گوشت و 25 تن خاویار احداث می شود.

رضا جباری افزود: برای احداث و بهره برداری از مجتمع پرورش ماهی روستای چم گز پلدخترمبلغ 880 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح برای 89 نفر به طور مستقیم و 200 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز