خبرگزاری کار ایران

ترابی‌نژاد تاکید کرد:

برخورد قاطع اداره آب منطقه‌ای لرستان با تخلفات برداشت آب از رودخانه‌های شهرستان چگنی

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۶۳

فرماندار شهرستان چگنی گفت: آب منطقه ای لرستان باید با پیگیری جدی و با قاطعیت نسبت به تخلفاتی که صورت می‌گیرد برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شهرستان چگنی، قدرت‌الله ترابی‌نژاد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چگنی افزود: آب یکی از زیر ساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است.

فرماندار شهرستان چگنی با اظهار تأسف از میزان برداشت از سفره های زیرزمینی و همچنین برداشت آب از رودخانه های شهرستان اظهار داشت: باید با مدیریت و نظارت صحیح بر مصرف آب، مقدار ورودی و خروجی آب سفره های زیر زمینی مساوی باشد و لذا آب منطقه ای باید با پیگیری جدی و با قاطعیت نسبت به تخلفاتی که صورت می گیرد برخورد کند.

وی  بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب آموزش داده شود.

نماینده عالی دولت در چگنی با تأکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان و حفاظت از این منابع حیاتی توسط دستگاه های شهرستان به کاهش بارندگی ها اشاره نمود و اظهار داشت: وضعیت امروز قابل مقایسه با گذشته نیست؛ در گذشته بارندگی زیاد بود، ولی امروز با توجه به خشکسالی چند سال اخیر باید محصولات کم آب خواه کشت شود.

ترابی نژاد به چالش های کم آبی اشاره نمود و افزود: امروز بحث تولید و توزیع آب مطرح نیست بلکه بحث مدیریت صحیح منابع آب مطرح است که باعث حفظ منابع آبی خواهد شد.

فرماندار چگنی تصریح کرد: امروزه در دنیا آب به عنوان یک کالای استراتژیک و راهبردی شناخته می‌شود و متخصصان فن در خصوص کمبود آب اخطار داده اند، که ما باید در تعریف مصرف آب مجددا بازنگری کنیم و این مهم  ضرورت اصلاح قوانین مربوطه را می طلبد.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز