خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان:

شعر آیینی آینه تمام نمای عشق به اهل بیت است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۵۱

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای شعر "رایحه رضوی"گفت: شعر آیینی آینه تمام نمای عشق به اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، شیرزاد بسطامی در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای شعر رایحه رضوی در لرستان، با اشاره به اینکه در اندیشه ما ایرانیان، الله همواره توامان با خرد آمده است، افزود: ابزار خرد در بین ما هنر است و در این بستر است که شاعرانی همچون فردوسی، بابا طاهر، مولوی، سعدی، خیام، حافظ و ... بوجود می آیند.

وی افزود: ما در تعامل با اسلام و قرآن تهذیب و خط را زبان خود کرده ایم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاصه در دولت تدبیر و امید، هنر رشد چشمگیری داشته و شعر، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر رشته های هنری در بستر آزادی و آزادگی به ریل اصلی و طبیعی خود بازگشته اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به جایگاه ویژه اهل بیت(ع) در شعر پارسی و فولکلور ایران ابراز داشت: اگر شعری برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به خصوص امام رضا (ع) سروده می شود، از سر ارادت و برخواسته از باور ها و اعتقادات دینی شاعرانی است که در این حوزه خلق اثر می کنند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز