خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان:

اصلی‌ترین نیروی محرک اقتصادی در لرستان کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۷۱۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: اصلی‌ترین نیروی محرک اقتصادی در لرستان کشاورزی است که حدود 30 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، رضا میرزایی در جلسه مدیریت منابع آب لرستان که در جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در استان لرستان 51 هزار هکتار باغ وجود دارد که حدود 2 درصد از آن ها به سیستم آبیاری قطره ای مجهز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: سالانه 510 میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی و آب های سطحی جهت آبیاری باغات لرستان برداشت می‌شود که اگر این باغات را به سیستم‌های نوین قطره ای مجهز کنیم سالانه می توان 204 میلیون مترمکعب آب را در بخش باغات صرفه جویی کرد.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی و آبی کشور ما بصورتی است که امکان توسعه منابع آب وجود نداشته و بایستی تغییر رویکرد از توسعه منابع آب به سمت مدیریت منابع باشد.

میرزایی گفت: زیرساخت های استان برای مدیریت منابع آب ضعیف است، بطوری که حدود 90 درصد از اراضی آبی استان بصورت سنتی آبیاری و تنها 10 درصد از اراضی به سیستم های نوین آبیاری مجهز است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای پروژه های آبی لرستان از مرز ۱۲ سال گذشته اظهار داشت: بعلت کمبود منابع مالی هنوز هیچ سد یا ایستگاه پمپاژی بطور کامل با شبکه تحت پوشش به بهره برداری نرسیده است.

مدیر آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی‌که بیشترین مصرف‌کننده آب است، علاوه بر اینکه مشکل کم آبی را می‌تواند حل کند، می‌تواند باعث ارائه راهکارهای نوآورانه برای انجام مدیریت ابتکاری در مصرف آب در بخش کشاورزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز