خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد :

افتتاح فاز اول پرورش ماهیان خاویاری هفته دولت در پلدختر

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۱۷

فاز اول پرورش ماهیان خاویاری در زمینی به مساحت شش هکتار هفته دولت در شهرستان پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، هوشنگ‌بازوند اظهار داشت: پروژه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری پلدختر فروردین ماه امسال با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان استان در شهرستان پلدختر کلنگ‌زنی شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت6 هکتار احداث خواهد شد، بیان‌کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است فاز اول پرورش ماهیان خاویاری هفته دولت در پلدختر افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: این مجتع با فضای مفید 5.5 هکتار و 890 دهنه استخر پرورش ماهی در روستای چم گز احداث می‌شود و ظرفیت سالانه این مجتمع تولید600  تن گوشت و 25 تن خاویار است.

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه این پروژه برای 89 نفر به طور مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده‌است، یادآور شد: برای احداث و بهره‌برداری از این پروژه 880 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

استاندار با بیان اینکه جایگاه ماهیان خاویاری در محافل شیلاتی و بیولوژی جهان، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری روش‌های نوین می‌توان در سال‌های آینده به توسعه آبزی‌پروری در زمینه پرورش ماهیان خاویاری دست‌ یافت.

بازوند با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی در لرستان تصریح کرد: حدود ۱۳ میلیارد مترمکعب آب در سال داریم که تقریبا ۱۱ درصد روان آب‌های کشور را تشکیل می‌دهد و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آب‌راه دائمی در استان وجود دارد که ظرفیت‌های بسیار بزرگی را برای توسعه ایجاد می‌کنند./

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز