خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

‌امسال ‌۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان در لرستان سرمایه‌گذاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۷۳۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از سرمایه گذاری 6 هزار و 409 میلیارد تومانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، علی آشتاب در جلسه کمیته حمایت قضایی استان لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، در رابطه با سند تولید و اشتغال استان اظهار داشت: این سند ظرف دو و نیم ماه از ابتدای امسال در طی یازده جلسه کارشناسی تصویب شد و از جامعیت کاملی برخوردار است و سهم دولت، بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در آن پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: قرار است امسال رقمی معادل 6 هزار و 409 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت بگیرد و در نتیجه این سرمایه‌گذاری 25 هزار و 476 فرصت شغلی در این استان ایجاد شود.

آشتاب با اشاره به لزوم پیگیری و اجرایی شدن سند اشتغال لرستان به ‌صورت جد عنوان کرد: تاکنون 11 جلسه کارگروه اشتغال برگزار شده که هفت جلسه آن در شهرستان‌ها بوده و به ‌طور رودررو و ارتباط با کارآفرینان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات آن‌ها موردبحث و بررسی قرارگرفته است.

وی روال اجرایی این سند را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: با همکاری سیستم پولی و مالی استان تقریباً در طول این 11 جلسه 96 مصوبه که بیشتر آن‌ها در ارتباط با رفع مسائل و مشکلات مالی بنگاه‌های اقتصادی بوده، انجام‌شده است و سهم بانک‌ها در سند 4089 میلیارد تومان و سهم بخش دولتی 1122 میلیارد تومان و بخش خصوصی 1020 میلیارد تومان است و سهم هلدینگ‌ها که برای اولین بار در سند دیده‌شده تا به‌نوعی از ظرفیت آن‌ها برای تقویت سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود که از سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده تاکنون 1470 میلیارد تومان تا ابتدای این ماه توسط بانک‌های عامل در کلیه زیر بخش‌های اقتصادی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و 15 زیرگروه آن‌ها سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

آشتاب بیان کرد: سهم استان لرستان از 20 هزار میلیارد تومانی که دولت باید به سیستم پولی و بانکی تزریق کند، حدود 3.96 درصد از کل اعتبار ورقمی معادل 790 میلیارد تومان است که با راه‌اندازی سامانه کارا و ابلاغ اعتبار توسط بانک مرکزی وضعیت مالی بنگاه‌ها تقویت می‌شود.

وی گفت: منتظر ابلاغ مبلغ یک و نیم میلیارد دلاری که برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی پیشنهاد شده برای کمک به چرخه تولید استان هستیم و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدوار به تحقق این اعتبار در سطح استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان روند توسعه‌ای در استان طی سال‌های اخیر را روند مناسبی خواند و ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ این اعتبارات این روند سرعت بیشتری بگیرد و بتوانند به برنامه تحقق اشتغال سند دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز