خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

تفکری که مشکلی از استان حل نکند را حمایت نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۰۴

استاندار لرستان بر جلوگیری از سوءاستفاده از تسهیلات بانک ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با بیان اینکه از همان ابتدای ورود به استان معتقد بودم که باید جلساتی بین خود بانک‌ها و در راستای مشکلات‌شان تشکیل شود، افزود: امیدواریم در سال آینده به صورت مستمر این جلسات برای بررسی مشکلات و موضوعات بانک‌ها برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه اصول ترکیب درست افراد و سیستم‌ها با رویکرد صحیح باعث خروجی مطلوب خواهد شد، ادامه داد: اگر تنها سیستم هم درست باشد فردی که ایراد دارد نیز مجبور خواهد شد که عملکرد صحیحی داشته باشد هرچند که خارج از سیستم فکر کند، نگاهی مانند آن پیدا خواهد کرد.

خادمی بیان داشت: اما اگر سیستم و رویکرد هر دو درست نباشند کاری انجام نمی‌شود. در مقابل، رویکرد صحیح می‌تواند ایراد سیستم را بپوشاند.

استاندار لرستان با اذعان به اینکه هم‌اکنون ایراداتی بر سیستم‌های حاکم وجود دارد، گفت: بنابراین برای بهبود وضعیت باید افراد رویکرد درستی داشته باشند و اثربخشی و اثرپذیری آنان در این شرایط به طور کامل پدیدار می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر رویکرد و نگاهمان توسعه‌ای، متعهدانه و مسئولانه باشد بخشی از مشکلات موجود حل خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه دو وضعیت عادی و غیرعادی داریم، اضافه کرد: طی شرایط عادی دلیلی برای ورود دولت در حوزه اقتصاد نیست و بانک به عنوان بنگاه اقتصادی می‌تواند از بیرون منابع مالی را جذب و در جایی که سوددهی بیشتری دارد سرمایه‌گذاری کند و هیچ اجباری برای این کار نیست.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در شرایط غیرعادی قرار داریم و با سیستمی که ایراد دارد ارزش افراد بیشتر نشان داده می‌شود چراکه در این وضعیت اگر خوب کار نکنند به آنان انتقادی نیست و می‌توانند مجموعه‌ای از دلایل را برای درست پیش نرفتن اهداف بیان کنند.

وی اظهار داشت: فرد باید به این باور برسد که در این وضعیت اگر فکری به حال برون‌رفت از مشکلات نکند کل ساختار و نظام دچار مشکل شده و مختل می‌شود؛ اگر این نگاه حاکم شد معادلات عادی به هم می‌خورد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه داشتن این رویکرد به معنای پاسخ مثبت به تمام مسائل نیست، افزود: در مقابل، می‌توان برای هر دید منفی دلایل شرعی درونی آورد.

خادمی تصریح کرد: برای حل مشکلات کشور باید به دور از این تفکر که سیستم ایراد دارد فرد کار خود را به درستی انجام دهد و اگر در مشکلات دایره اطراف، سعی خود را برای انجام هر چه بهتر وظیفه خود به کار ببندد عمده مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دیدگاه در لرستان به عنوان استانی که بیشترین نرخ بیکاری را داشته و عقب‌ماندگی تاریخی دارد باید بیشتر حاکم شود، ادامه داد: اگر بانک‌ها اینجا اعتبارات را جذب و در استانی دیگر سرمایه‌گذاری کنند به نوعی کاری خائنانه بوده که خیلی معقولانه نیست چراکه استانی با این شرایط فقر نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.

استاندار لرستان به موضوع تسهیلات تکلیفی نیز اشاره کرد و گفت: این تسهیلات تعیین شده و دولت قرار است آن را بدهد، بانک‌ها باید تسهیل‌گر مسیر باشند چراکه متقاضیان نیاز به حمایت دارند.

وی با اشاره به اینکه نگاه مثبت و خوب مدیر باید در بدنه و زیرمجموعه دستگاه انتقال داده شود، اظهار داشت: دیدگاه مساعد می‌بایست در بین کارشناسان نیز تزریق شود تا توسعه استان را به همراه داشته باشد.

خادمی با بیان اینکه برخی افراد با گرفتن تسهیلات به عنوان سرمایه‌گذار اعتباراتی گرفته و در جایی دیگر صرف کرده‌اند، گفت: آنان سرمایه در گردش را دریافت و نتوانسته‌اند پرداخت کنند که در رابطه با اینها نمی‌خواهیم دفاع کنیم و به بانک‌ها فشار بیاوریم چراکه اگر تفکری به اشتغال تبدیل نشود و مشکلی از استان حل نکند ما نیز فشاری به بانک نمی‌آوریم و از آن حمایت نخواهیم کرد.

استاندار لرستان به اصلاح قانون ورشکستگی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون فرد تسهیلاتی گرفته و در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند که با اعلام ورشکستگی طلبکاران را دچار مشکل کرده است؛ باید جلوی این سوء استفاده‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز