خبرگزاری کار ایران

احداث شهرک گلخانه‌ای در دشت سیلاخور دورود

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۸۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از احداث شهرک گلخانه ای در دشت سیلاخور دورود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در دورود، عبدالرضا بازدار با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی رفتن به سمت تولید در محیط کنترل‌شده گلخانه است، اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و نوسانات دمایی تولید در محیط کنترل‌شده به‌صرفه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۵۸ هکتار اراضی در دشت «سیلاخور» برای احداث گلخانه پیش‌بینی‌شده بود که بخشی از آن در حریم تالاب بود واگذار شد، تصریح کرد: احداث گلخانه در سطح ۴۲ هکتار در دستور کار قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرک گلخانه‌ای در دشت سیلاخور دورود و در اراضی منبع طبیعی روستای چغابهرام احداث خواهد شد.

وی میزان اشتغالزایی این طرح را 500 نفر و به ازای هر هکتار 12 نفر عنوان کرد و افزود: در این طرح برای خرید انشعاب و خط انتقال گاز پنج میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه در حال حاضر عملیات دیوارکشی و تأمین آب این شهرک گلخانه‌ای آغازشده است، افزود: با بهره‌برداری از این شهرک گلخانه‌ای سالانه ۹ هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز