خبرگزاری کار ایران

سرپرست روابط‌عمومی استانداری لرستان تاکید کرد:

لزوم شفاف‌سازی، پاسخگویی و دسترسی آزاد به اطلاعات در استان

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۴۹۵

سرپرست روابط عمومی استانداری لرستان به لزوم شفاف سازی و پاسخگویی دولتمردان در برابر مردم از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، فرزاد یاراحمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال 95 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با عنوان لایحه آزادی اطلاعات توسط رئیس دولت به مجلس تقدیم و با تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا وزارت کشور جلسه‌ای با مدیران روابط عمومی تعدادی از استانداری‌ها در سطح کشور و البته لرستان به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار و ابعاد مختلف جهت بهتر اجرایی‌شدن این موضوع بررسی شد.

یاراحمدی با بیان اینکه دانستن حق مردم است و تمامی مدیران باید در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت جدی اقدام کنند، بیان داشت: بی‌شک این مهم گام موثر و مفیدی در جهت شفاف‌سازی فضای عمومی و پاسخگویی دولتمردان در هر سطحی، برابر مردم و مطالبات به حق آنان است.

وی با اشاره به اینکه استانداری ملزم به پاسخگویی به درخواست‌هایی است که فاقد اطلاعات شخصی و طبقه‌بندی شده باشد، بیان داشت: هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد مگر آنکه قانون منع کرده باشد. همچنین استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات عمومی خواهد بود.

سرپرست روابط‌عمومی استانداری لرستان با بیان اینکه بنای مدیریت استان نیز بر عملی‌شدن حقوق شهروندی بویژه در این مهم است، اضافه کرد: در این خصوص امیدواریم با برنامه‌ریزی و توجیه تمامی مدیران استان و با کمک خداوند متعال بتوانیم نتایج مطلوبی از این رهگذر به دست آوریم تا بخش کوچکی از مطالبات بحق مردم در این زمینه را محقق سازیم.

وی در ادامه افزود: بزودی مدیران و دستگاههای اجرایی استان عضو این سامانه خواهند شد و از طریق همین سامانه با هماهنگی استانداری ملزم به پاسخگویی به درخواست های عموم مردم و سئوالات و ابهامات آنان خواهند شد.

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی دکتر خادمی استاندار لرستان را به عنوان رئیس اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در این استان منصوب کرده است.

در همین راستا نیز دکتر خادمی استاندار لرستان، طی حکمی فرزاد یاراحمدی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری را در بهمن ماه سال گذشته به عنوان مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری منصوب کرد.

مدیر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری لرستان تصریح کرد: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس اینترنتی: Http://foia.iran.gov.ir در دسترس عموم شهروندان است که می‌توان با ثبت‌نام در این سامانه درخواست خود را درج کنند.

لازم به توضیح است که قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی، سامانه‌ای برای اجرای این قانون در جلسه مورخ ۱۷ تیر ۹۶ با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد تا همه قوا، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با عضویت در این سامانه پاسخگوی سؤالات مردمی باشند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز