خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان عنوان کرد؛

ضرورت داشتن اطلاعات دقیق آسیب‌های اجتماعی محله‌های حاشیه‌نشین استان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۴۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر لزوم داشتن اطلاعات دقیق آسیب‌های اجتماعی محله‌های حاشیه‌نشین استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه مدیریت آسیب‌شناسی اجتماعی در حاشیه‌نشینی شهر خرم‌آباد اظهار کرد: طرح توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین یک کار جدید است و برای اینکه به تمام جزئیات آن برسیم به زمان‌ نیاز داریم.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای این طرح تصریح کرد: این سازمان‌ها تاکنون در یک حوزه خاص کار می‌کرده‌اند و این یک کار جدید بوده و ارتباطی به وظیفه قبلی آنها ندارد.

خجسته‌پور با بیان اینکه دو جامعه روستایی و شهری داریم، یادآور شد: برخی محلات ایجاد شده‌اند که نه شهری هستند و نه روستایی و هدف‌مان این است که در قالب این کار چنین مجموعه‌هایی معنای شهروند پیدا کنند و آنها را از لحاظ اجتماعی به شهر ملحق کنیم، چون از لحاظ کالبدی به شهر پیوسته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: ساکنان این مناطق به علت فقر اجتماعی، فرهنگی و... نمی‌توانند مطالبه‌گری کنند و شرکت‌های تسهیل‌گر به آنجا می‌روند و با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، چالش‌‌ها و آسیب‌ها با ارائه پیشنهاد و راهکار به دنبال حل آن خواهند بود.

وی تصریح کرد: در حقیقت شرکت‌های تسهیل‌گر زبان گویای مردم این محلات می‌شوند و با اعتباری که وجود دارد قرار است آسیب‌ها را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با آن کمک کنیم.

خجسته‌پور تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظفند علاوه بر اطلاعات، نیروهای متخصص هم در اختیار این سمن‌ها قرار بدهند.

وی گفت: هدف ما کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی در این محلات بوده که لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: قرار نیست امسال با این کار 10 محله خرم‌آباد توانمند شوند و ممکن است چندین سال طول بکشد و مهم آغاز این طرح است که لازمه آن هم‌افزایی است.

وی اظهار کرد: از این به بعد جمع‌آوری اطلاعات از طریق فرمانداری خرم‌آباد انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
حجت الله شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز