خبرگزاری کار ایران

شیرزاد نجفی خبر داد:

اجرای بیش از 25 هزار هکتار آبخیزداری در شهرستان دورود

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۸۲۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای بیش از 25 هزار هکتار آبخیزداری در شهرستان دورود خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک، کنترل سیل، رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی به مساحت 25 هزار و 980 هکتار در سطح شهرستان دورود در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سه حوزه آبخیز، دورود ، مروک و ژان اجرایی می‌شود، اضافه کرد : این طرح‌ها در قالب طرح بیولوژیکی و بیومکانیکی به صورت اجرای بندهای سنگی ملاتی و خاکی در مسیر سیلاب‌ها با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 150 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در حال اجراست.

نجفی با تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگل‌ها در حفاظت از آب و خاک لرستان، یادآور شد: توجه به عرصه‌های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: گسترش فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری، ارتقا سطح دانش و بینش مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی و استفاده از پتانسیل همیاران طبیعت در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز ضروری است.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز