خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۴۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا لرستان، علی آشتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرحی دوجانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: این سازمان به‌عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در نظر گرفته شده تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به‌صورت هدفمند اجرا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با هدف استاندارد‌سازی‌ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و ایلام به‌صورت پایلوت در حال اجراست.

وی عنوان کرد: از همه متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق استان‌ها و مشاغل موردنیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت‌نام در سامانه www.inhb.ir  اقدام کنند.

ایشان با بیان اینکه در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی دستگاه‌های مجری طرح و ازجمله جهاد دانشگاهی مکلف به شناسایی و توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، افزود: این دستگاه‌ها با استفاده از مشاوران خود حلقه‌های مفقوده و خلأهای طرح‌های مشابه قبلی را مرتفع خواهند کرد.

آشتاب با تاکید بر اینکه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه فاز بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌های مناطق‎، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار انجام می‌شود، به مشاغل موردنیاز استان در این طرح اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات و پتانسیل‌های شناسایی شده، مشاغلی همچون گلیم‌بافی، قلم‌زنی، تولید عسل، فرآوری سبزیجات، بسته‌بندی سبزیجات، فرآوری حبوبات، بسته‌بندی حبوبات، انیمیشن، پوشاک، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستاری ( مقاله ، کتاب و ...) گل و گیاه و تابلو فرش مورد نیاز استان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه متقاضیان لرستانی باید حتما در سایت طراحی شده این مشاغل به نشانی  www.inhb.ir مراجعه و فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند، گفت: مشاغل شناسایی شده در تمامی شهرهای استان قابلیت اجرا را دارند.

آشتاب بازاریابی را عمده مشکل فعالان مشاغل خانگی دانست و افزود: با طرح نوین این مشکل رفع و به‌نوعی ارتباط بین تولید کننده و بازار هدف تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی ابزاری تاثیرگذار در اقتصاد جامعه است، بیان کرد: توسعه مشاغل خانگی در روستاها مانع از مهاجرت به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب خواهد شد.

انتهای پیام/
محمود احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز