خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

زکات برای بهبود زندگی افراد محروم جامعه هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۶۵۰

استاندار لرستان در جلسه شورای زکات استان گفت: زکات برای بهبود زندگی افراد محروم جامعه هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در دومین جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه جامعه عشایری عملکرد بهتری نسبت به جامعه شهری در امر زکات دارند، اظهار کرد: برای ترویج و اجرای زکات باید کار فرهنگی انجام داد که این موضوع مهم از وظایف مدیران است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در امر کمک به مستمندان و بیان اینکه این امر برای جامعه مهم است، افزود: نفس کار پرداخت زکات به عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی مهم‌تر از رقم جمع‌آوری شده آن است.

خادمی خاطرنشان کرد: تبلیغ، ترویج، جمع‌آوری و هزینه کرد زکات بسیار مهم بوده و دستگاه‌ها باید با نظارت جدی در این زمینه فعالیت کنند.

استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی بیان کرد: باید اهمیت پرداخت زکات و مشارکت در کمک به مستمندان فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: متصدی این کار کمیته امداد است اما تسهیل‌گری برنامه جمع‌آوری زکات را باید دستگاه‌های تبلیغاتی انجام دهند.

خادمی با بیان اینکه مبالغ جمع‌آوری شده از طریق زکات باید هدفمند هزینه شوند، گفت: این مبالغ باید برای کمک به بهبود زندگی افراد محروم جامعه و برخی اقدامات زیرساختی صرف شوند.

مقام عالی رتبه استان تصریح کرد: دولت برای برای پیشرفت پروژه‌های عمرانی روستاهایی که در پرداخت زکات مشارکت بیشتری دارند اعتبار مناسبی درنظر خواهد گرفت.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز