خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان خبر داد:

کاهش آمار خودکشی در لرستان/ زوم تهیه سند جامع سلامت در استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۵۳۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر لزوم تهیه سند جامع سلامت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش‌سرد که چندین سال است بدون نتیجه به طول انجامیده است، گفت: به دلایل فرهنگی و کم توجهی متولیان این پروسه بعد از چندین سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی به مصوبات جلسات قبل در خصوص چگونگی اخذ تسهیلات بانکی برای این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری‌‌ها متولی شش کشتارگاه در استان هستند اما به دلیل کم توجهی به این موضوع مصوب می‌شود که معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای با آنها جهت تعیین تکلیف این کشتارگاه‌ها و پسماندهای این اماکن برگزار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم جمع‌آوری دام‌های زنده در حاشیه شهرها برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم و بر هم زدن مبلمان شهری تاکید و تصریح کرد: این موضوع خود یکی از موانع تبدیل استان به مقصد گردشگری است بنابراین انتقال فروشندگان دام به میدان دام و راه‌اندازی بیشتر این میادین برای شهر‌های استان ضرورت دارد.

خجسته‌پور افزود: برخورد همه‌جانبه برای فروش دام در حواشی شهر‌های استان به خصوص خرم‌آباد و انتقال آنها به میدان دام ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال نشر اخبار منفی بود، خاطرنشان کرد: برخی از آمارها از سوی مراجع رسمی نیست و تنها باعث ایجاد فضای بی اعتمادی می‌شود. دلیل علاقه برخی به نشر این‌گونه اخبار را می‌شود در قالب یک طرح روانشناسی و جامعه شناسی تعریف کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به آمار خودکشی در استان ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت: با وجود اینکه کاهش خوبی نسبت به این آسیب اجتماعی داشته‌ایم اما گزارش یک مورد نیز از خودکشی ناخوشایند است.

خجسته‌پور آموزش برای پیشگیری از وقوع خودکشی را امری ضروری دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مربوطه برگزار کنند چراکه در کاهش این پدیده شوم تاثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: نقاطی در استان که شیوع خودکشی بیشتر است سازمان بهزیستی به عنوان متولی دوره‌های آموزشی در آن مناطق برگزار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم تهیه سند جامع سلامت تاکید کرد و یادآور شد: علاوه بر محصولات غذایی تولیدی استان ضرورت دارد محصولات ورودی نیز جهت آنالیز در دستور کار قرار گیرند.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز