خبرگزاری کار ایران

مراد بیرانوند خبر داد:

آغاز عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا در خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۸۷۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد از آغاز عملیات برداشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا سال زراعی(۹۷ - ۹۶)در شهرستان خرم آباد خبر داد.

مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عملیات برداشت مزارع گندم، جو و دانه روغنی کلزا در خرم آباد آغاز شده که در سال زراعی(۹۷ -۹۶) حدود ۴۳ هزار هکتار گندم آبی و دیم، ۵۵۰ هکتار دانه روغنی کلزا و ۱۵ هزار هکتار جو در شهرستان خرم اباد کشت شده و به مرحله برداشت رسیده است.

وی افزود: سال زراعی جاری، بارندگی‌های بهاره مناسب و به موقع و همچنین استفاده از بذور اصلاح شده، عملیات داشت مناسب، کوددهی به موقع و آموزش‌ها و نظارت‌های مستمر کارشناسان پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی حوزه عمل؛ عملکرد تولیدی گندم، کلزا و جو شهرستان نسبت به سال زراعی قبل بیش از 25 درصد افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: سال زراعی( ۹۷-۹۶) توسط اکیب‌های شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت و مراکز تابعه شهرستان خرم‌آباد تلاش‌های مستمری در ارتباط با مبارزه با آفت سن غلات صورت گرفته تا محصول تولیدی گندم امسال بدون سن‌زدگی تحویل سیلوها و مراکز خرید تضمینی شود و در بازدیدهای میدانی صورت گرفته از مزارع توسط اکیب‌های شبکه مراقبت و پیش آگاهی شهرستان تا حالا آثاری از خسارت سن زدگی مشاهده و گزارش نشده است.

بیرانوند اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در فصل برداشت امسال حدود ۹۰ هزار تن گندم، ۳۰ هزار تن جو و ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در حوزه عمل شهرستان خرم آباد تولید و به سیلوها و مراکز خرید تضمینی تحویل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد تصریح کرد: در عملیات برداشت مزارع حوزه عمل شهرستان خرم آباد حدود ۲۰۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی با نظارت فنی کارشناسان پهنه‌ها عملیات برداشت را به نحو مناسب و فنی انجام می دهند و پیش بینی می شود که بیش از ۶۰ هزار تن گندم ۱۵۰۰ تن دانه کلزا توسط شش کمیسیون خرید گندم و کلزا اداره کل غله و بازرگانی لرستان خریداری شود.

بیرانوند در پایان گفت: عملیات خرید گندم و دانه روغنی کلزا توسط کمیسیون‌های خرید از تاریخ ۲۲ خردادماه جاری در شهرستان خرم‌آباد آغاز شده و به‌منظور رفاه حال کشاورزان، سیلوها و مراکز خرید تصمینی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب ایام هفته و تعطیل تا پایان فصل برداشت فعالیت مستمر دارند و در راستای خدمت رسانی به کشاورزان امکانات رفاهی اولیه، با هماهنگی شرکت غله در سیلوها و مراکز خرید برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز