خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار لرستان تاکید کرد:

طرح جامع گردشگری لرستان تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۳۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، احمد مرادپور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه بیان مشکلات گردشگری و نبود زیرساخت‎ها چندین سال است بدون نتیجه تکرار می‌شود، اظهار کرد: با وجود مصوباتی که از گذشته تا به‌حال داشته‌ایم اما اثری از اجرای آنها وجود ندارد.

وی از برگزاری جلسه ستاد تسهیل سفرهای تابستانی در ابتدای این فصل انتقاد کرد و افزود: این جلسات باید در فصل زمستان گرفته می‎شد تا زمان کافی برای تصمیم‌گیری‌های موثر را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در ابتدا باید باور داشته باشیم که گردشگری یک صنعت است و مانند هر صنعت دیگری نیاز به طرح توجیهی، قدرت رقابت‎پذیری و ایجادزیرساخت‎ها دارد و در نهایت باید درآمدزا باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم داشتن پلان و نقشه راه برای صنعت گردشگری، بیان کرد: طرح تهیه شده باید در اختیار مشاور قرار گیرد و وظایف هر دستگاهی مشخص شود، در غیر این صورت با تکیه بر بحث‌های تکراری پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مرادپور با بیان اینکه به علت نداشتن پلان و نقشه راه، تمام اقداماتی که انجام می‎دهیم با شکست روبرو می‌شود، تصریح کرد: اگر طرح گردشگری تهیه نشود وجود ستادهای مربوط به آن معنایی ندارد و نتیجه‌ای به همراه نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هدف تمام کشورها از جذب گردشگر درآمدزایی و ایجاد رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید پلان گردشگری را تهیه کند، در حال حاضر بدون هدف به دنبال جذب گردشگر هستیم که باید این موضوع را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه هر جاذبه باید بتواند هزینه‎های خود را تامین کند تا درآمد آن صرف نگه‎داریش شود، عنوان کرد: نگه‎داری زیرساخت‎ها نیاز به متولی دارد و هدف ما نباید تنها ایجاد آنها باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوعات جلسات باید ابتدا کارشناسی شود و تا نگاه خود را به این روش‎های معمول تغییر ندهیم نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز