خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان عنوان کرد:

امحاء ۵ تن مواد مخدر روان‌گردان در لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۷۲

استاندار لرستان گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر راه اصلی از بین بردن آن است.

به گزارش ایلنا از لرستان، سیدموسی خادمی در مراسم امحاء ۵ تن مواد مخدر غیردارویی روان‌گردان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت‌تیر با اشاره به خدمات شهید بهشتی اظهار کرد: غبار‌ها، تهمت‌ها و فتنه‌های آن‌ روزها و عمر کوتاه مدیریتی این بزرگ‌مرد اجازه نداد که به عنوان یکی از طراحان قانون اساسی جمهوری اسلامی آن‌چه‌ را که در ذهن خود داشت در عمل پیاده کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری لرستان به نمایندگی استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و همدان میزبان امحاء ۵ تن مواد مخدر غیردارویی روان‌گردان انتخاب شده است، تصریح کرد: امروز امحاء بخشی از این کشفیات به‌عنوان نمادی از مبارزه مردم با این بنای خانمان‌سوز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به نمایش گذاشته شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در کشور در حوزه مواد مخدر چند کانون تقویت کننده وجود دارد، بیان کرد: همسایگی با کشوری که بالاترین سطح تولید مواد مخدر در جهان را دارد و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت این تولید به مصرف، یک کانون تشدید‌کننده برای ایران است و باید برای حل این معضل برنامه داشته باشیم.

خادمی در ادامه افزود: در داخل کشور عوامل تحریک‌کننده‌ای داریم که بخشی از آن اقتصادی است، به‌عبارتی روی آوردن به مصرف مواد مخدر ریشه در فقر، بیکاری و... دارد و افرادی که به حوزه عرضه ورود می‌کنند به خاطر مسائل اقتصادی است.

مقام ارشد استان با بیان اینکه نباید اجازه داد که شرایط عرضه و تقاضا در این بخش سود‌آوری برای آنها ایجاد کند، گفت: باید کارشناسی شود که چگونه می‌توان شرایط اقتصادی آنان را مختل کرد.

خادمی مهمترین کانون تقویت کننده در بحث مواد مخدر را عرصه اجتماعی دانست و افزود: شرایط اجتماعی نباید به گونه‌ای باشد که باعث تقویت گرایش به سمت مواد مخدر شود.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که همبستگی بالایی بین اعتیاد و بیکاری وجود ندارد اما می‌توان به عنوان یکی از عوامل آن دانست، چراکه کسانی هستند که شغل دارند و دارای اقتصاد خوبی هستند اما به سمت اعتیاد حرکت کرده‌اند.

استاندار لرستان در حوزه اجتماعی ایجاد نشاط و امید در میان مردم را یکی از مهمترین روش‌های مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده شوم شعار اصلی دولت تدبیر و امید و وزیر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های سخت و مقابله‌ای عزیزان نیروی انتظامی و امنیتی کشور چندین هزار شهید تقدیم کشور کرده‌اند، به اجتماعی کردن این مبارزه اشاره داشت و اذعان کرد: راه اصلی مبارزه با مواد مخدر را باید به درون اجتماع بیاوریم، تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای این موضوع بسیار اهمیت دارد.

مقام عالی رتبه استان با بیان اینکه باید از جنبه‌ها و حوزه‌های مختلف به این پدیده زشت حمله کرد و با اشاره به رشادت‌های نیرو‌های نظامی در راستای کاهش توزیع مواد مخدر در کشور تصریح کرد: باید در کنار زحمات نیروهای انتظامی کار‌های بزرگ‌تری انجام داد چراکه اقدامات انجام گرفته بی‌تاثیر نبوده اما کافی هم نیست.

خادمی با تاکید بر اینکه کسانی که از اعتیاد به مواد مخدر نجات یافته‌اند جامعه باید آنها را تحویل بگیرد، اظهار کرد: جامعه، دولت و مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر باید از این افراد حمایت کنند.

وی با بیان اینکه در بحث جذب نیرو‌های شرکتی، قراردادی و یا رسمی سابقه این افراد نباید به عنوان سوء سابقه منفی دیده شود، افزود: باید از این انسان‌ها بخاطر اراده قوی که در مبارزه و ترک این بلای خانمان‌سوز داشته‌اند تقدیر به عمل آورد و با نگاه مثبت به آنان نگاه کرد.

انتهای پیام/
محمود احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز