خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان خبر داد:

افزایش سرانه فضای ورزشی دانشگاه لرستان به حدود 2 متر

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۳۵۳

رئیس دانشگاه لرستان گفت: با اقداماتی که در زمینه زیرساخت‌سازی انجام شده بسیاری از کمبودهای حوزه ورزش دانشگاه رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، خسرو عزیزی در جلسه شورای ورزش دانشگاه لرستان که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان تشکیل شد، اظهار داشت: جلسات شورای ورزش دانشگاه باید هر سه ماه یک‌بار به صورت منظم تشکیل شود تا بتوانیم در حوزه‌ تقویت شاخص‌های ورزشی در دانشگاه لرستان، اقدامات بیشتری انجام دهیم و نیز از نقطه‌نظرات مختلف استفاده شود.

عزیزی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، سرانه فضای ورزشی دانشگاه لرستان، به حدود دو متر مربع افزایش یافته است.

وی افزود: اقدامات انجام شده باعث شده است سرانه فضای ورزشی دانشگاه به دو متر برسد و البته تلاش می‌کنیم کمبودها نیز رفع شوند.

رئیس دانشگاه لرستان در مورد تلاش‌ها برای ساخت استخر نیز توضیح داد: از همان شروع به کار بنده به عنوان رئیس دانشگاه در سال 93 پیگیر تأمین اعتبار برای ساخت استخر بودم که در آن زمان براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، چونکه تعداد زیادی پروژه‌ی نیمه‌تمام از دولت قبل برجای مانده بود گفتند نباید پروژه‌ی جدیدی تعریف شود و به همین علت، ساخت استخر از محل ردیف‌های اعتباری ملی، مسکوت ماند.

عزیزی بیان داشت: در بحث ساخت استخر همچنان پیگیر هستیم و خوشبختانه در ردیف‌های اعتباری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ردیفهایی وجود دارد به نام ردیف‌های شناور و متفرقه؛ اگر بتوانیم پنجاه درصد اعتبار ساخت استخر را با مشارکت خیرین تأمین کنیم مابقی پنجاه درصد را نیز می‌توانیم از محل ردیف‌های شناور و متفرقه‌ی وزارتی، تأمین اعتبار کنیم و در این زمینه، پیگیر هستیم.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد: باید از امکانات و تجهیزات ورزشی دانشگاه لرستان برای درآمدزایی نیز استفاده شود؛ مثلاً در فصل تابستان، از زمین فوتبال دانشکده کشاورزی برای درآمدزایی در جهت تقویت زیرساخت‌سازی ورزشی دانشگاه استفاده شود.

عزیزی اظهار داشت: سالن‌های بدنسازی دانشگاه، در فصل تابستان می‌توانند برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: موضوع ورزش‌های همگانی را باید در دانشگاه تقویت کرد؛ برای نمونه، در هر هفته، حداقل برنامه ورزش صبحگاهی برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان داشته باشیم و مزیت این برنامه آن است که ورزش همگانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: یکی از برنامه‌های ما برای تقویت ورزش همگانی این است که مسیر ویژه دوچرخه‌سواری از محل درب ورودی دانشگاه ایجاد کنیم تا ارباب رجوع، از درب ورودی دانشگاه، تشویق و ترغیب شود در محیط دانشگاه برای تردد، از دوچرخه استفاده کند.

عزیزی ادامه داد: در بحث ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان هم اجرای این پروژه که مقدماتش در حال اجراست، باعث کوتاه‌تر شدن مسیر ورودی به دانشگاه و آسان‌تر شدن دسترسی به امکانات ورزشی دانشگاه می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان به امور عمرانی دانشگاه دستور داد طرح اولیه مطالعاتی ساخت استخر را تهیه کند تا پیگیری‌های لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود.

وی بیان کرد: برای ساخت استخر دانشگاه لرستان، نمایندگان خرم‌آباد و چگنی، هر دو از این موضوع حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز