خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

۹۲ هزار نامه به هشتمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۲۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال ۹۲ هزار و ۸۶۴ نامه به هشتمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در این استان خبر داد.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال ۹۲ هزار و ۸۶۴ نامه به هشتمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) مردمی‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) محسوب می‌شود و از اقبال عمومی گسترده‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به این جشنواره همواره روندی صعودی داشته و دل‌نوشته‌های ارزشمندی را دریافت کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: ترویج فرهنگ رضوی و زندگی روزانه را به این فرهنگ آراستن، توجه جامعه به نوشتن و نگارش نامه و ایجاد لحظه‌های ناب عاشقی که از ارادت به علی بن موسی‌الرضا(ع) نشأت می‌گیرد از جمله اهدف اساسی این رویداد است.

ابراهیمی اظهار داشت: سال گذشته از لحاظ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و نحوه برگزاری جشنواره در ردیف استان‌های بر‌تر کشور قرار گرفتیم و کتاب جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) به عنوان «کتاب سال رضوی» انتخاب شد.

وی در بخش دیگر سخنانش به فعالیت‌های انجام شده برای اطلاع‌رسانی در ابعاد ملی و حتی فراملی اشاره کرد و گفت: ارسال بیش از ۱۵۰هزار برگ فراخوان و فرم‌های نگارش نامه به مراکز فرهنگی، دانشگاه‌ها، مدارس، کانون‌های مساجد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مکتوب، مجازی، نوشتاری و دیداری، همکاری و تعامل تنگاتنگ با سازمان آموزش و پرورش مازندران برای مشارکت گسترده دانش‌آموزان و رایزنی با مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور پیرامون حضور دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور در این رویداد از دیگر اقدامات بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی، انتشار پوس‌تر و بروشور، برگزاری جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی جشنواره سال گذشته، شناسایی رابطین و مروجین فعال فرهنگ رضوی در استان، نصب تابلوهای صلوات خاصه و یا احادیثی از امام رضا(ع) در مسیر جاده‌های استان نیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: هشتمین جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) در پنج مقطع سنی کودکان هفت تا ۱۰ سال، نوجوانان از۱۱ تا ۱۵سال، جوانان از ۱۶ تا ۲۰ سال و ۲۱تا ۳۱سال و بزرگسالان از ۳۱ سال به بالا برگزار می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این جشنواره در ترویج فرهنگ دینی کشور به ویژه فرهنگ رضوی نقش به‌سزایی را ایفا کرده و مخاطبان خاص خود را هم جلب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز