خبرگزاری کار ایران

قائم مقام و معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های مازندران:

آموزش و سوادآموزی وظیفه انسانی و دینی آحاد جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۷۷

با فعالیت‌های مستمر مدیران مدارس آموزش از راه دور در سال‌های گذشته زندان نوشهر حائز رتبه اول پوشش تحصیلی آموزش از راه دور در کشور شد.

ایلنا: با فعالیت‌های مستمر مدیران مدارس آموزش از راه دور در سال‌های گذشته زندان نوشهر حائز رتبه اول پوشش تحصیلی آموزش از راه دور در کشور شد.
به گزارش ایلنا از ساری، طالبی قائم مقام و معاون اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان در جلسه مشترک ادارات کل زندان‌های استان و آموزش و پرورش در راستای اجرای آموزش از راه دور برای زندانیان گفت: تعلیم و تربیت، هدف اسلام و هدف تعلیم و تربیت تهذیب انسان است. با توجه به بیان صریح قرآن و آیات متعدد بیان شده در اهمیت قلم و علم و معلم، آموزش و سواد آموزی را وظیفه انسانی و دینی آحاد جامعه دانستند.

وی با بیان سخن حضرت امام(ره) در مورد اهمیت سواد آموزی از حضور فعال همه مسولین سواد آموزی تشکر نموده و ابراز امید واری کردند در سایه تعامل و هم اندیشی و با بهره گیری از تجربیات همدیگر باعثتحقق اهداف شویم.

در ادامه حجت الاسلام زارع معاون فرهنگی اداره کل زندان‌های استان نیز در اهمیت علم و مقام معلم از نظر اسلام مطالبی را بیان نمودند.

وی افزود: یکی از نیازهای اصلی برای پیشرف به سوی جامعه متعالی احترام به مقام معلم است. بنابراین اگر قرار است کشور به جایگاه علمی که لیاقت آن را دارد برسد لازم است همه آحاد مردم برای مقام شامخ علم و معلم احترام قائل بوده و آن را سیره عملی خود قرار دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به جلسات هماهنگی برقرار شده راهکار‌های جدید در جهت ایجاد تسهیلات برای موسسین جهت افزایش پوشش تحصیلی از سوی مسئولین فرهنگی زندان‌ها تدوین شود.

ملایی مسئول امور فرهنگی زندان مرکزی ساری ضمن بیان وضعیت فضا و موقعیت‌های مکانی زندان ابراز امیدواری کرد با همکاری موسسین محترم مدارس در جهت رفع مشکل آموزش و اجرایی شدن افزایش پوشش تحصیلی گام‌های موثرتری برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام حسینی مسئول فرهنگی زندان نوشهر به عنوان نماینده روسای زندان‌ها با اشاره به اینکه در سایه فعالیت‌های مستمر مدیران مدارس آموزش از راه دور در سال‌های گذشته زندان نوشهر حائز رتبه اول پوشش تحصیلی آموزش از راه دور در کشور شد. خواستار رفع موانع قانونی و تامین اعتبار لازم در راستای تسهیل در روند اجرای آموزش ازراه دور در زندان‌ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز