خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران:

امیدواریم در دولت جدید به تولیدکنندگان واقعی توجهی درخور شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۵

اگر دولت همین امروز ۱۵ میلیارد تومان به هر کارخانه ای که بین ۳۰ تا ۵۰ نیرو در اختیار دارد، کمک بلاعوض کند باز هم تنها هزینه ها را سربه سر خواهد کرد.

حسین هدایتی؛ رئیس کمسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران، صبح امروز در جلسه ویژه اتاق در راستای ارائه پیشنهاد به دولت در فرصت ۱۰۰ روزه رئیس جمهوربا گلایه از تعلیق برگزاری کمیسیون اقتصادی و کارگروه‌ها تا ابلاغ آئین نامه‌های جدید گفت: در حالیکه بسیاری از استان‌ها با دلار ۷تومانی صنعت خود را راه اندازی کردند، ولی مازندران با دلار بالای ۱۰۰۰ تومان صنعتش را پایه ریزی کرد و هنوز هم از حمایت‌های جدی برخوردار نیست.

به گزارش ایلنا از ساری، وی حضور نهاوندیان در بدنه دولت را فرصتی مغتنم برای بخش خصوصی کشور دانست و افزود: اگر دولت همین امروز ۱۵ میلیارد تومان به هر کارخانه‌ای که بین ۳۰ تا ۵۰ نیرو در اختیار دارد، کمک بلاعوض کند باز هم تنها هزینه‌ها را سربه سر خواهد کرد.

هدایتی با گلایه شدید از عملکرد بانک‌ها آن‌ها را بنگاه‌هایی تجاری دانست که میان سرمایه درا و سرمایه گذار فرق نمی‌گذارند و تاکید کرد: متاسفانه امروز برخورد بانک با تولیدکننده‌ها بد‌تر از دزد‌ها و قاچاقچی هاست.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران اخراج هرکارگر به علت مشکلات اقتصادی را آسیبی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کل جامعه دانست و ادامه داد: امیدواریم در دولت جدید به تولیدکننده گان واقعی که اشتغال را حفظ می‌کنند توجهی درخور شود.

هدایتی گفت: ما پیشنهادات خودمان را در قالب طرح ۱۰۰ روزه به همراه موارد ۵گانه از قبیل؛ اصلاح در آئین نامه‌های هیات وزیران، تغییر در بخشنامه هاتی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی ربط که مخل تولید هستند، تصمیمات ناگهانی، حل یا کاهش بوروکراسی اداری و راهکارهای کوتاه مدت برای کاهش اثر تحریم‌ها و تحرک بخش خصوصی را به دولت ارائه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران در پایان با درخواست از فعالان بخش خصوصی برای کمک به دولت و مشارکت در حل مشکلات خواستار پیگیری پیشنهادات بخش خصوصی به شکل جدی در دولت شد.

غلامرضا عشریه هم در این نشست، یکی از بهترین کار‌ها پس از انقلاب اسلامی را ارائه قانون بهبود فضای کسب و کار توسط نهاوندیان به مجلس دانست و گفت: اگر این قانون در‌‌‌ همان سال ۹۰ توسط دولت به اجرا گذاشته می‌شد، امروز تولیدکنندگان با چنین مشکلات بزرگی مواجه نبودند. به گزارش ایلنا از ساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با قدردانی از دولت تدبیر امید به علت مشارکت فعال و جدی با بخش خصوصی افزود: حضور رئیس اتاق ایران در دولت بهترین فرصت برای تولیدکنندگان پس از انقلاب است که مطالبات خود را به شکلی جدی مطرح و پیگیری کنند.

وی با درخواست از فعالان عرصه تولید در جهت عوض کردن تعابیر خود اظهار داشت: اکنون و پس از روی کار آمدن دولت جدید امید به آینده افزایش یافته و ما در کنار دولت و بانک‌ها باید در جهت حفظ و افزایش اشتغال و رشد کشور فعال باشیم.

عشریه مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی را سازمان مالیاتی، بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: صف‌های طویل در مقابل دفا‌تر اسناد رسمی، هزینه‌های مضاعف برای تولیدکنندگان و اقدامی مقتضی در جهت تقسیط مطالبات بانکی از اولویت‌های ما در پیشنهاد به دولت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در پایان اتاق بازرگانی را یاور و بازوی اقتصادی دولت در بخش خصوصی معرفی کرد و گفت: امیدواریم با برطرف شدن موانع تولید و صادرات به خصوص بخشنامه‌های ۲ماه پایانی دولت دهم در حوزه گمرکات آینده‌ای روشن را برای ایران اسلامی رقم بزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز