خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران باید در افق ۱۴۰۴ به مقام اول کشاورزی در کشور دست یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۱۰

حفظ قطب بر‌تر کشاورزی مازندران در کشور جزو برنامه‌های محوری مدیران استان است. / اشتغال در روستا‌ها با توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی باید در برنامه ریزی‌های استان مد نظر مسئولین باشد.

ربیع فلاح، استاندار مازندران در جلسه بررسی طرح و لوایح بودجه جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه مازندران در تولید ۱۴ محصول زراعی، باغی، دامی و شیلاتی رتبه اول در کشور را دارد، گفت: حفظ قطب بر‌تر کشاورزی مازندران در کشور جزء برنامه‌های محوری مدیران استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، وی بر تقویت و حفظ جایگاه اول مازندران در ارزش افزوده اقتصادی کشور تاکید کرد و تصریح نمود: با وجود ۶۰۰ هزار تن کمبود برنج مصرفی در کشور، افزایش تولید برنج با گسترش برداشت‌های چند باره از شالیزارهای استان در دستور کار متولیان کشاورزی استان قرار گیرد.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران و گیلان بیش از ۷۰ درصد برنج کشور را تامین می‌کنند تصریح کرد: باید برای کشاورزانی که بر اساس دانش و کار کار‌شناسی اقدام به کشت می‌کنند و با تولید بالا در سطح کشت، بهره وری را افزایش می‌دهند، حمایت کرد و برای آنان امتیازات ویژه قائل شد.

استاندار مازندران استفاده از سیاست‌های تشویقی برای کشاورزان موفق را از ابزارهای ایجاد رقابت سالم در جهت افزایش میزان تولید دانست و بیان داشت: توسعه پایدار تولید مبتنی بر محصول سالم، ارتقای بهره وری محصولات کشاورزی، از اهداف ماست.

وی خواستار استفاده مطلوب‌تر از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار استان گردید و گفت: توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده، تولید نباتات علوفه‌ای در این اراضی و گسترش کشت دوم در شالیزارهای استان باید پیگیری و اجرا شود.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران در افق ۱۴۰۴ باید به مقام اول کشاورزی در کشور دست یابد، گفت: اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها و تنوع بسته بندی برنج در کنار ساماندهی، فرآوری و ذخیره سازی میوه جات با نگاهی ویژه به مرکبات جزء برنامه‌های استان در توسعه بخش کشاورزی استان است.

استاندار مازندران باشاره به افزایش محصولات باغی استان، عنوان داشت: ۴۳ درصد تولید مرکبات کشور در این استان تولید می‌شود و برای سال آتی نیز برداشت ۲/۲ هزار تن مرکبات از باغات استان پیش بینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خواستار توسعه پرورش قارچ در مازندران شد و تصریح کرد: اشتغال در روستا‌ها با توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی باید در برنامه ریزی‌های استان مد نظر مسئولین باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز