خبرگزاری کار ایران

در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال؛

مدیرعامل گاز مازندران بر رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۹

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال بر رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در آستانه فرارسیدن فصل سرد سال بر رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، محسن عرب مقصودی، سرد بودن لوله بخاری روشن را نشانه عدم خروج گازهای آلاینده و وارد شدن گازهای سمی به داخل اتاق دانست و اظهار داشت: مشترکین محترم باید در این موقعیت فوراً بخاری را خاموش نموده و ارتفاع دودکش و بازبودن مسیر آن را کنترل نمایند.

عرب مقصودی بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و اهمیت درجه تعیین شده در برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تاکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از وسایل گازسوز مجهز به ترموکوپل استفاده نمایند که دارای ایمنی بالاتری است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، میزان درجه حرارت استاندارد در منازل را ١٨ تا ٢١ درجه سانتیگراد اعلام و اظهار کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر نشت گاز است.

عرب مقصودی ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کار‌شناس و یا تماس با ١٩۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

وی بر لزوم مجهز بودن وسایل گازسوز به ترموکوپل تاکید کرد و افزود: مشترکین باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.

عرب مقصودی تاکید کرد: رعایت ارتفاع مناسب(حداقل سه م‌تر) برای لوله بخاری و نصب کلاهک H باعثکاهش چشمگیر حوادثگازگرفتگی و مرگ خاموش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل‌ها، قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه گفت: در منازلی که پنجره‌های آن شیشه دوجداره دارد استفاده از بخاری گازسوز ممنوع بوده و خطر گازگرفتگی دارد که در این گونه موارد باید از سیستم حرارت مرکزی(شوفاژ) استفاده شود.

عرب مقصودی با بیان اینکه هر سال با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند، نسبت به مرگ آور بودن قرار دادن دودکش بخاری در سطل آب هشدار داد و گفت: انشاا… مشترکین گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه‌ای را پشت سر بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز