خبرگزاری کار ایران

۱۹ مهرماه؛

آزمون سراسری قران در مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در ۱۹مهرماه سال جاری خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آزمون سراسری طرح جامع حفظ، مفاهیم، تدبر و طرح ۱۴۴۷(حفظ و تفسیر جزء ۲۹) قرآن کریم در ۱۹مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: به منظور ترویج و احیای فرهنگ و معارف ناب قرآن کریم دراستان آزمون کتبی سراسری حفظ، مفاهیم، تدبر و طرح ۱۴۴۷(حفظ و تفسیر جزء ۲۹) این کتاب عظیم آسمانی با همکاری معاونت امور قرآن و عترت وزارت متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

دبیر شورای قرآن استان در راستای برگزاری این آزمونها اظهار داشت: این آزمونها هم‌زمان بصورت سراسری در سطح۱۱ شهرستان این استان در حوزه های امتحانی شهرستان های(ساری، بابل، آمل، قائم شهر، سیمرغ، چالوس، جویبار، نکا، عباس آباد، گلوگاه و بابلسر) در پنج رشته و ۲۳ سرفصل آموزشی با حضور ناظران و عوامل اجرائی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموع شرکت کنندگان در این آزمونها حدود ۱۵۰۰ نفر است، افزود: حد نصاب قبولی در این آزمون اخذ امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ می باشد و به نفراتی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند، گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه ترویج قرآن کریم جامعه را در برابر هجمه‌های فکری، فرهنگی و کج اندیشیها بیمه خواهد کرد، بیان داشت: گسترش فرهنگ قرآنی، آموزش همه جانبه جوانان و نوجوانان، تشویق و ترغیب، سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن‌آموزان در فراگیری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن از عمده اهداف برگزاری این آزمونهاست.


وی در پایان یادآور شد: نتایج این آزمونها حداکثر تا تاریخ ۲۰/۰۹ / ۹۲ از طریق پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع به نشانی www. quranedu. ir اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز