خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان محیط زیست مازندران خبرداد:

موافقت سازمان محیط زیست با احداثواحدهای گردشگری در میانکاله

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۰۰

سازمان محیط زیست با احداثواحدهای گردشگری در پناهگاه حیات وحش میانکاله موافقت کرد اما از این منطقه باید در حد معقول و منطقی استفاده شود.

سرپرست سازمان محیط زیست مازندران گفت: سازمان محیط زیست با احداثواحدهای گردشگری در پناهگاه حیات وحش میانکاله موافقت کرد اما از این منطقه باید در حد معقول و منطقی استفاده شود.

به گزارش ایلنا از بهشهر، داریوش مقدس اظهار کرد: طرح مدیریت میانکاله که فعالیت بخش‌های گردشگری نیز در آن مورد تایید قرار گرفت، با هزینه فراوان به تصویب رسید و به همین دلیل امکان تغییر در بخش‌های آن وجود ندارد.

وی به انتقادات مطرح شده مبنی بر ناکام ماندن طرح انتقال ببر به میانکاله و هدر رفتن بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه ساخت لانه ببر در این منطقه گفت: این طرح، ارتباطی به سازمان حفاظت از محیط زیست مازندران ندارد و از پروژه‌های ملی سازمان است.

سرپرست سازمان محیط زیست مازندران افزود: برای مشخص کردن حریم میانکاله و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو، طرح فنس کشی محدوده میانکاله اجرا می‌شود که انتظار می‌رود مسوولان شهرستانی در اجرای این طرح، سازمان محیط زیست را همراهی کنند.

مقدس به انجام شکار غیر مجاز در میانکاله اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل حضور پرندگان فراوان، از مکان‌های مورد علاقه شکارچیان است که لازم است با برگزاری دوره‌های آموزشی، از انجام شکار پرندگان نادر و حفاظت شده این منطقه جلوگیری شود.

وی همچنین از رد شدن مصوبه هیات دولت مبنی بر احداثجاده دسترسی به دریا از میان تالاب میانکاله خبر داد و گفت: احداثاینجاده منتفی است و سازمان حفاظت از محیط زیست به هیچ عنوان اجازه تخریب این منطقه با احداثجاده را نخواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز