خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران خبرداد:

احداثمرکز تخصصی المپیاد در آمل / وجود ۹۷۶ آموزشگاه فعال آزاد در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۱

مرکزی تحت عنوان مرکز تخصصی المپیاد در شهرستان آمل در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداثمی‌شود. / از شنبه ۲۰ مهرماه تمامی مراکز این سازمان در سراسر استان به دبیرخانه سیستم الکترونیک وصل خواهد شد.

عبدالرضا شریعت‌نژاد، مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران در نشست خبری که در محل سازمان فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد گفت با اشاره به بزرگ‌ترین موفقیت فنی و حرفه‌ای در بین دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در سال ۸۸ فنی و حرفه‌ای مازندران از بین ۵۷ دستگاه اجرایی توانست رتبه ۵۲ را کسب کند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: در سال ۸۹ هیچ امتیازی نگرفتیم ولی در سال ۹۰ از رتبه ۵۲ به ۲۲ رسیده است.

شریعت‌نژاد تصریح نمود: فنی و حرفه‌ای مازندران امسال توانسته در بین ۵۷ دستگاه‌های اجرایی از نظر شاخص عمومی و اختصاصی از رتبه ۲۲ به ۱۲ ارتقا یابد.

وی دیگر موفقیت مهم این سازمان را کسب مقام قهرمانی المپیاد عنوان کرد و افزود: این سازمان توانسته ۱۳ دوره در مسابقات المپیاد شرکت کند که در سال ۸۹ رتبه دوم کشور را کسب و در سال ۹۰ رتبه سوم و همچنین در سال ۹۱ مقام قهرمانی کشور را کسب کرده است.

شریعت‌نژاد گفت: برای اولین بار توانستیم ساختار مدال آوری در مازندران را تغییر دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مازندران با اشاره به اینکه رشته فناوری اطلاعات و یارانه در مازندران مطرح نبوده تصریح کرد: با شرکت در ۵ رشته توانسته‌ایم مدال‌های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار را کسب کنیم.

شریعت‌نژاد با تاکید بر اینکه مازندران می‌تواند قطب مسابقات المپیاد باشد گفت: در سه سال گذشته توانستیم تعریف شاخص کمی و کیفی در سبک جدید از مسابقات و گزینش مربیان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مسابقات المپیاد از ۸ عنوان که کسب کردیم ۲ عنوان از مازندران بوده که هادی مصطفی‌پور در رشته طراحی صفحات وب و ابوالفضل صمدی در رشته جوشکاری توانسته‌اند صاحب مقام شوند و مدال افتخار را از آن خود کنند.

وی با اشاره به الکترونیکی شده سیستم آموزشی فنی و حرفه‌ای گفت: این سازمان طی سه سال گذشته آموزش‌ها را به صورت دستی انجام می‌داد و در حال حاضر توانستیم فرآیند سیستم آموزشی، آزمون، صدور کارت و صدور گواهی نامه را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

شریعت‌نژاد از وصل شدن سیستم دبیرخانه این سازمان در سراسر استان خبرداد: از شنبه ۲۰ مهرماه تمامی مراکز این سازمان در سراسر استان به دبیرخانه سیستم الکترونیک وصل خواهد شد.

وی در ادامه به راه اندازی ۲دانشگاه علمی - کاربردی اشاره کرد و گقت: در مرکز ۲۲ بهمن ساری با ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های صنعتی، الکترونیک، برق و جوشکاری راه اندازی کردیم و همچنین واحد علمی کاربردی با بیش از ۲۰۰ دانشجو در مرکز هتلداری با رویکرد گردشگری در حال فعالیت است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: همچنین مرکز آموزش گردشگری و هتلداری در شهرستان رامسر انجام شده و پیگیر پروانه ساخت آن هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران با مهارت در المپیادهای ملی و جهانی حاضر می‌شوند کانون نخبگان در مازندران راه‌اندازی شد.

شریعت‌نژاد از احداثمرکزی تحت عنوان مرکز تخصصی المپیاد در شهرستان آمل خبر داد و گفت: در این راستا زمینی با مساحت ۲ هکتار از سوی خیر اهدا شد.

وی به تعهدات بخش آموزشی در مراکز دولتی در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۶۹ نفر ساعت بوده است.

شریعت‌نژاد تصریح نمود: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۲۴ نفر ساعت اجرای آموزش در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای استان صورت گرفته است.

وی به وجود ۳۰۰ رشته در این سازمان خبرداد و از رشته‌های مانند اتومکانیک، مکانیک، سیالات، درودگری، جوشکاری، ماشی آلات کشاورزی، رشته‌های کشاورزیبرخی از سطوح عالی رایانه، سی ان سی، تراش رشته‌های شاخص این سازمان نام برد.

شریعت‌نژاد تاکید کرد: ۹۰ درصد کاراموزانی که از سازمان فنی و حرفه‌ای وام مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند در‌‌ همان رشته مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای مازندران ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کار‌شناسان ما ۳۵ درصد کاراموختگان سازمان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شده‌اند.

وی گفت: برخی از رشته‌های مانند رشته‌های جوشکاری، تاسیسات و درود‌گری ارتقا یافته و و رشته رایانه، و نساجی از سیستم این سازمان حذف شده‌اند.

شریعت‌نژاد از وجود ۹۷۶ آموزشگاه فعال آزاد در مازندران خبرداد و گفت: ۲۳ میلیون نفر ساعت از تعهدات اموزشی را بر عهده دارند و ۲ هزار و ۳۴۶ مربی در این آموزشگاه‌ها در حال اموزش هستند.

وی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۲ هزار و ۸۶ نفر ساعت مردان و ۱۷۱ هزار و ۱۳۸ نفر ساعت بانوان تحت آموزش روستایی از سوی این سازمان صورت گرفته‌اند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه ۱۸ مرکز ثابت دولتی داریم، بیان داشت: مدیریت و اجرای سه مرکز دولتی فنی‌وحرفه‌ای ما به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران در پایان از دریافت سه تقدیرنامه از سوی سازمان گفت: فنی‌وحرفه‌ای مازندران درسال گذشته در خصوص مشاوره هدایت شغلی تدوین کتاب و المپیاد از سوی رئیس سازمان تقدیر نامه دریافت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز