خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران:

مبارزه با مواد مخدر و معضلات اجتماعی با ورود یک دستگاه رفع نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۳

جوان بودن جمعیت ایران، بالا بودن نرخ بیکاری و موقعیت ویژه و همجواری با افغانستان و پاکستان موجب شده که هجمه مواد مخدر به سمت کشور ایران زیاد باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: اعتیاد و گرایش به مواد مخدر از جمله مهم‌ترین عوامل تهدید کننده رفاه، امنیت اجتماعی و سلامت افراد است و کار‌شناسان و مسوولان حوزه مواد مخدر بر این باور هستند که پیشگیری بهتر از مقابله است.

به گزارش ایلنا از ساری، علیرضا جانبازی در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در اداره کل بهزیستی برگزار شد، بیان داشت: مواد مخدر امروزه پدیده فرا‌تر از آسیب اجتماعی است و به یک معضل تهدید کننده تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مصرف موادمخدر به ویژه در جوانان یکی از نگرانی‌های جدی والدین است که گرایش به آن مهم‌ترین عامل تهدید کننده رفاه و سلامت فرد را ایجاد می‌کند.

مسوول کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سرمنشا بسیاری از مشکلات اجتماعی را اعتیاد به مواد مخدر دانست و اظهار داشت: جوان بودن جمعیت ایران، بالا بودن نرخ بیکاری و موقعیت ویژه و همجواری با افغانستان و پاکستان موجب شده که هجمه مواد مخدر به سمت کشور ایران زیاد باشد.

جانبازی گفت: با توجه به این شرایط پیشگیری و آگاه سازی اقشار مختلف مردم و اولویت دادن به کارهای فرهنگی موثر‌ترین راه مبارزه با مصرف مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه پیشگیری، آگاه سازی و مبارزه با مواد مخدر باید در جامعه فراگیر شود اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر و معضلات اجتماعی با ورود یک دستگاه رفع نمی‌شود بلکه همه دستگاه‌ها موظف هستند برای مقابله با این پدیده شوم تلاش کنند.
جانبازی از مسوولان بهزیستی خواست در اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر به نقاط آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز