خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران:

۱۶ درصد صنایع مازندران در حوزه صنعت غذا فعالیت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۸

از مجموع قریب به ۸۳ هزار شغل در استان بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ شغل مربوط به حوزه غذا است که این بدین معناست که ۲۵ درصد مشاغل مازندران در حوزه صنایع غذایی است.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در همایش صنایع غذایی که با شعار(غذا و سلامتی) در مجتمع تفریحی و رفاهی شرکت نفت محمودآباد برگزار شد با اشاره به تغییرات مدیران دولتی گفت: فصل جدید مدیریتی در استان آغاز شده که سعی ما بر این است امیدی که مردم در دلها پیدا کردند آن را عملیاتی کنیم و در زندگی روزمره مردم به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد محمد پور افزود: صنعت غذایی در کل کشور یک صنعت زنده و رو به رشد است و تغییرات و پیشرفت های این صنعت کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سالهای اخیر توانستیم دراین حوزه با کشورهای دیگر وارد بازار رقابت شویم.

امکان توسعه و جهانی شدن صنعت ایران از دروازه صنایع غذایی

محمد پور با اشاره به افتخارات این صنعت در سطح بین الملل خاطر نشان کرد: افتخارات صنایع غذایی در سطح بین الملل نشان دهنده آن است که امکان توسعه و جهانی شدن صنعت ایران از دروازه صنایع غذایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶ درصد صنایع مازندران در حوزه صنعت غذا فعالیت می کنند، تصریح نمود: از ۳هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی مازندران بیش از ۵۴۰ واحد مربوط به صنایع غذایی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران ادامه داد: از مجموع قریب به ۸۳ هزار شغل در استان بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ شغل مربوط به حوزه غذا است که این بدین معناست که ۲۵ درصد مشاغل مازندران در حوزه صنایع غذایی است.

سرمایه گذاری ۲۵ درصدی در حوزه صنایع غذایی

محمد پور از سرمایه گذاری ۲۵ درصدی در حوزه صنایع غذایی در استان خبرداد وگفت: از مجموع بیش از ۳هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابتی که در استان مازندران شده بیش از هزار میلیارد تومان آن در بخش صنعت غذا است.

وی گفت: قطعاً این تمام بضاعت و تمام توان این صنعت نیست و می شود با داشتن استراتژی های جدید و دانش بنیان کردن امور جهش بزرگی را در جهت چند برابر شدن توانی که اکنون به مرحله ظهور رسیده در آینده نزدیک شاهد باشیم.

دارو و غذا دو مقوله جدا از هم نیستند

وی با بیان اینکه بین غذا و دارو ارتباط مستقیم وجود داردخاطر نشان کرد: دارو و غذا دو مقوله جدا از هم نیستند چرا که هر چه قدر ما غذای سالم مصرف کنیم قطعا از میزان مصرف دارو می کاهیم.

محمد پور در دامه گفت: تلاش ما بر این است که از ظرفیت ۵۰ درصد باقیمانده و خالی ظرفیت سرمایه گذاری استان در جهت صادرات و صادرات محوری برای صنایع غذایی استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح نمود: این سازمان اعلام میدارد در بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، در ساماندهی سامانه های مختلف برای تسهیل صادرات در حوزه های مختلف به کمک صنعتگران این حوزه خواهد آمد.

محمد پور به موضوع توجه به کیفیت و مدیریت راههای کیفیت اشاره کرد و گفت: ما دو دسته هزینه را در کیفیت همیشه درپیش داریم و اگر چه به کیفیت توجه کنیم و یا توجه نکنیم هزینه داریم.

وی ادامه داد: مجموع هزینه های توجه و عدم توجه به کیفیت تحت عنوان هزینه های کیفیت باید مدیریت شود و نقطه بهینه برای این مجموع هزینه ها در نظر گرفته شود.

محمد پور افزود: متاسفانه همیشه نگاه اولیه این است که با اوردن انرژی بهتر و با حصول سیستماتیک و مهندسی کیفیت هزینه ها بالا میرود و این باعثمی شود از کیفیت غافل شده و به ان توجه نکنیم.

وی نتیجه بی توجهی به کیفیت را از طرف واحد های صنعتی، هزینه های دست شهرت، هزینه های مسئولیت، هزینه های عم دسترسی به بازارهای ملی و جهانی، هزینه های از دست رفتن برند معتبرعنوان کرد و گفت: قطعاً این بی توجهی گریبانگیر بنگاه اقتصادی خواهد شد.

محمد پور درپایان به سرمایه گذاران این حوزه توصیه کرد که در حوزه صنعت غذا مجموع هزینه های کیفیت را در نظر گرفته و مدیریت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز