خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت صنایع جوب و کاغذ مازندران خبرداد:

ظرفیت تولید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به ۳۲۵ هزارتن خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۷

دولت مجوز صادرات کاغذ را به صورت محدود به دلیل نیاز موجود در کشور صادر می‌کند وبه طور حتم اگر محدودیت صادرات کاغذ وجود نداشت این شرکت به عنوان واحد نمونه صادرات در کشور معرفی می‌شد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت صنایع جوب و کاغذ مازندران، گفت: در آینده ای نزدیک ظرفیت تولید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، به ۳۲۵ هزار تن در سال خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درآینده ایی نزدیک ظرفیت تولید شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران به ۳۲۵ هزارتن سالیانه خواهد رسید گفت: در حال حاضر دو ماشین با ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار تن در این شرکت فعال است و در صورت راه اندازی خط سوم با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن ظرفیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به ۳۲۵ هزار تن خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت صنایع جوب و کاغذ مازندران روند واردات، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات این خط را در یک برنامه ریزی سه ساله عنوان کرد و افزود: این خط بدون برداشت چوب از جنگل و در قالب بازیافت انواع کاغذ و کارتن باطله راه اندازی خواهد شد.

روغنی با اشاره به افتخارات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در کشور گفت: این شرکت موفق به دریافت تندیس واحد نمونه استاندارد در کشور شد واین انتخاب افتخاری بزرگی است که برگرفته از استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان واحد نمونه حفاظت فنی و بهداشت کار در کشور مطرح شد که یکی از فاکتورهای مهم توجه به بحثامنیت و سلامت شغلی است.

رئیس سندیکای کاغذ و مقوای کشور با بیان اینکه نیاز کاغذ در کشور ۲ میلیون تن است گفت: سرانه مصرف سالانه کاغذ به ازای هر فرد در اروپا ۵۰ کیلوگرم، در آمریکا ۱۵۰ کیلوگرم، در ایران ۲۰ کیلوگرم است که با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی داریم.

وی توسعه ماشین‌های کاغذ، واحدهای تولید خمیر از کاغذ باطله، احداثنیروگاه ۵۰ مگاواتی، چوب پلاست، تولید الوار چوبی، کاغذ لمینت و کاغذ سوپرکلندر شده را از طرح‌های توسعه‌ای در دست مطالعه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان کردو افزود: اجرای طرح توسعه‌ای در صنایع چوب و کاغذ مازندران بصورت مستمر ادامه دارد و همواره برای شرکت مهم بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با تشریح خط و مش آینده شرکت افزود: مدیریت شرکت‌های نکا چوب و چوب فریم به این شرکت واگذار شده است و در حال حاضر، در حال تغییر ساختار این دو شرکت هستیم.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه صادرات کاغذ محدودیت دارد گفت: دولت مجوز صادرات کاغذ را به صورت محدود به دلیل نیاز موجود در کشور صادر می‌کند وبه طور حتم اگر محدودیت صادرات کاغذ وجود نداشت این شرکت به عنوان واحد نمونه صادرات در کشور معرفی می‌شد.

وی اظهارداشت: بازار هدف صادراتی شرکت صنایع چوب و کاغذ کشورهای اروپایی است به دلیل مشکلات و مسایل مالی امسال موفق به صادرات به اروپا نشدیم و صادرات به کشور ترکیه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران کشورهای امارات متحده عربی، مصر و بخش‌هایی از کشورهای cis را از دیگر بازارهای هدف صادراتی این شرکت برشمرد.

روغنی گلپایگانی با اشاره به اینکه پساب صنعتی صنایع چوب و کاغذ مازندران به صورت آنلاین از طریق مانیتورینگ سازمان محیط زیست قابل روئیت است، گفت: شاخص پساب «سی او دی» در جهان ۲۰۰ است این رقم به لحاظ رویکرد سختگیرانه سازمان محیط زیست در شرکت صنایع چوب و کاغذ ۱۰۰ است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال بالا‌ترین رکورد تولید را به ثبت رسانده است، بیان داشت: تاکنون ۷ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده، جلو‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی صنعتی انرژی‌بر است، تصریح کرد: این شرکت نیازمند نیروگاه ۳۰ تا ۵۰ مگاواتی است و امید داریم در آینده ایی نزدیک و در یک فرصت مناسب از آن استفاده کنیم.

روغنی گلپایگانی گفت: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ۱۵۰ هزار هکتار جنگل را در اختیار دارد و سالانه یک چهارم از نیاز چوب این شرکت از طریق برداشت اصولی از جنگل زیر پوشش تامین می‌شود و بقیه چوب مورد نیاز شرکت از طریق دیگر مجریان برداشت چوب از جنگل و یا از بازار آزاد تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با بیان اینکه برداشت چوب از جنگل‌های زیر پوشش شرکت بر اساس نشانه گذاری‌های منابع طبیعی صورت می‌گیرد گفت: این شرکت به ازای قطع هر اصله درخت پیر و فرسوده، ۹ تا ۱۲ اصله نهال غرس می‌کند و قطع درختان پیر و فرسوده با تشخیص کار‌شناسان توسط مجریان با نظارت کامل سازمان منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

وی از واردات انواع کاغذ غیر ضروری با تعرفه صفر و با ارز دولتی انتقاد کرد و گفت: در حالی که کاغذ مصرفی برای چاپ انواع کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش باید از کاغذ‌های داخلی تهیه و تامین شود، ولی با ارز دولتی کاغذ‌های براق که کاربردی در چاپ کتاب ندارد، وارد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز