خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران:

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به نقطه صفر رسیده است / بانک‌ها همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۸

بر اساس قانون ماده ۱۶ بودجه سال ۹۲، بانک‌ها باید با فعالان بخش اقتصادی تعامل داشته باشند. / تنها بانکی که در این زمینه کمی تعامل داشت بانک کشاورزی بود.

حسین هدایتی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت: شرکت لوله و پروفیل جویبار، شرکت کاله، شرکت مازی نور و شرکت چوب و کاغذ مازندران چهار شرکتی هستند که به عنوان صادرکننده نمونه ملی در زمینه صادرات در مازندران، به عنوان صادرکننده ملی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با اشاره به ماده ۱۶ بودجه گفت: این ماده برای واحدهایی با بدهی کم، مناسب است، تصریح نمود: واحدهایی که بدهی‌های چند میلیارد تومانی دارند با استفاده از این ماده توان پرداخت اقساط ماهانه تا ۷۰۰ میلیون تومان را ندارند و این ماده قانونی برای آن‌ها قابل اجرا نیست.

هدایتی با اشاره به اعمال قانون ماده ۱۶ بودجه سال ۹۲، عنوان داشت: بر اساس این قانون، بانک‌ها باید با فعالان بخش اقتصادی تعامل داشته باشند اما تنها بانکی که در این زمینه کمی تعامل داشت بانک کشاورزی بود که البته این قانون در بانک کشاورزی هم به صورت صد در صد انجام نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: بقیه بانک‌ها اعلام کرده‌اند که ابلاغیه اجرایی این ماده قانونی را دریافت هنوز نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به نقطه صفر رسیده است و بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند افزود: نهاوندیان در جلسه‌ای که در ۲۸ مهر ماه برگزار شد درباره اقدام بانک‌ها در زمینه اجراییات، ممنوع‌الخروج کردن فعالان اقتصادی و… عنوان کرده بود که این کار، تخلف است و اگر مسئولی به این کار اقدام کرد باید با او برخورد شود.

هدایتی ادامه داد: باید بتوانیم راه‌کارهایی را از طریق اتاق بازرگانی به گوش دولت برسانیم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند که نرخ بیکاری ۱۶ درصد است گفت: این بدان معناست که در استان ما بیش از ۸ میلیون نفر بیکار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده از خانواده خود می‌گذرد تا چراغ کارخانه روشن بماند و کارگری بیکار نباشد، اضافه کرد: با اخراج شدن هر کارگر از کارخانه متعاقب آن جرایم اجتماعی افزایش می‌یابد که هزینه‌های زیادی را برای کشور به همراه دارد.

هدایتی با اشاره به اینکه مازندران استانی در حال توسعه و در صنعت نوپا است، تصریح کرد: با اتفاقات اقتصادی که در کشور رخ داد با نداشتن بنیه صنعتی نسبت به سایر استان‌ها زمین‌گیر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز