خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توسعه نژاد سیمینتال به تامین گوشت در کشور کمک می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۱

توسعه نژاد سیمینتال به تامین گوشت در کشور کمک می رساند و موجب کاهش چالش های تامین پروتئین از طریق شیر و گوشت می شود.

استاندار مازندران گفت: در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی، توسعه و تقویت صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از آمل، ربیع فلاح جلودار در مراسم کلنگ زنی ایستگاه تولید و انجماد اسپرم و جنین دام(گاو سیمینتال) با اشاره به اینکه این پروژه نخستین ایستگاه اصلاح‌نژاد گاو سیمینتال در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: فعالیت‌های بخش دامپروری در کشور می‌تواند از مزایای این پروژه به نحو مطلوب بهره‌مند شود.

استاندار با اشاره به اهمیت وجود تنوع ژنی در میان دام، خاطر نشان کرد: توسعه‌نژاد سیمینتال به تامین گوشت در کشور کمک می‌رساند و موجب کاهش چالش‌های تامین پروتئین از طریق شیر و گوشت می‌شود.

فلاح با بیان اینکه دام‌های دو منظوره به خوبی ما در رسیدن به اهداف برنامه‌های بالادستی در تامین شیر و گوشت یاری می‌رسانند، اظهار داشت: با قرار گرفتن دام اقتصادی‌تر در اختیار دامداران، نیاز مصرف کننده به صورت دو منظوره تامین می‌شود.

وی امنیت غذایی را رکن اساسی زندگی امروز دانست و گفت: مازندران در این زمینه می‌تواند دارای سهم و نقشی ملی باشد.

نماینده عالی دولت در استان، تاکید کرد: در توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی استان، توسعه و تقویت صنایع تبدیلی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به اینکه استان مازندران قطب کشاورزی کشور است، گفت: علیرغم این موضوع، در سال‌های قبل این استان نتوانسته است سهم خود را از اعتبارات ملی و بودجه‌ای بطور کامل جذب نماید.

وی همچنین تضمین افزایش ۲۰۰ هزار تنی محصولات زراعی استان را در گرو اجرای طرح زهکشی اراضی آبگیر استان دانست و بر اجرای این پروژه عظیم کشوری تأکید کرد.

در این روز با حضور استاندار و برخی مسوولین کشوری، استانی و محلی، کلنگ ایستگاه تولید و انجماد اسپرم و جنین دام(گاو سیمینتال) در آمل به زمین زده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز