خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توجه به مدیریت پسماند در مازندران اهمیت ویژه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۸۰

توجه به مدیریت پسماند در این استان به دلیل ورود بالای مسافر و گردشگر، اهمیت ویژه‌ای دارد. / برای حل اساسی و بنیادی معضل زباله در مازندران باید گام به گام پیش برویم.

استاندار مازندران گفت: توجه به مدیریت پسماند در این استان به دلیل ورود بالای مسافر و گردشگر، اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه مدیریت پسماند استان که با حضور فرمانداران و شهرداران برگزار شد، بیان داشت: برای گام نخست پاک سازی شهر‌ها، روستا‌ها و حریم جاده‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی توجه و مشغولیت ذهنی فرمانداران و شهرداران به موضوع زباله را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای حل اساسی و بنیادی معضل زباله در مازندران باید گام به گام پیش برویم.

فلاح با تاکید بر سروسامان دادن وضعیت موجود، اذعان داشت: توجه به مدیریت پسماند در مازندران به دلیل ورود بالای مسافر و گردشگر، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مدیریت زباله در میان مردم و مسوولین، خاطرنشان کرد: حداکثر تا دو هفته دیگر کلاس‌های آموزشی در این زمینه در ۴ منطقه استان برای مدیران برگزار خواهد شد.

استاندار مازندران مسوولیت هماهنگی مدیریت پسماند و فراهم نمودن زمینه برگزاری این کلاس آموزشی را در منطقه غرب استان به خیریانپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، در شرق استان به یونسی، معاون سیاسی امنیتی و مرکز استان به هاشمی، معاون عمرانی خود واگذار نمود و تصریح کرد: احسانی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری نیز وظیفه هماهنگی و پشتیبانی مالی و اعتباری را به عهده خواهد داشت.

فلاح جلودار افزود: همه فرمانداران باید طرح‌های اجرایی خود درباره نحوه پاک سازی شهرستان و مدیریت مطلوب زباله را به استانداری ارسال نمایند.

وی فرمانداران را مسوول و پاسخگوی وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و راه حل مناسب، از ظرفیت کار‌شناسان خبره و باتجربه استفاده نمایید.

نماینده عالی دولت در استان توجه به موضوع ساخت کارخانه‌های کمپوست و زباله سوز را در مرحله دوم بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم کارخانه کمپوست زباله بهشهر که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

گفتنی ست در این جلسه تعدادی از فرمانداران گزارشی از روند مدیریت پسماند در شهرستان خود ارائه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز