خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

توسعه استان نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت حرفه‌ای جامعه مهندسان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۷۲۹

استاندار مازندران گفت: ضروری است تا در راستای توسعه هرچه بیشتر و شکوفایی اقتصادی استان از نقش حرفه‌ای جامعه مهندسی در بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمودحسینی پور صبح امروز پنج‌شنبه در دیدار با مهندسین استان با تبریک روز مهندس گفت: خواجه‌نصیرالدین طوسی یکی از مفاخر بزرگ ایران است که امروز در دانشگاه‌های جهان افکار مهم این دانشمند بزرگ به‌عنوان یکی از نخبگان مهندسی دنیا تدریس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ویژگی‌های برجسته و افکار این دانشمند بزرگ باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد، افزود: در جامعه مهندسی کشور ما نیز شناخت خوبی نسبت به این دانشمند بزرگ شکل نگرفته که جا دارد در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار مازندران به نقش مهندسان در توسعه استان در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: جامعه مهندسی در مسیر توسعه جامعه نقش بی‌بدیل دارند اما به نظر می‌رسد این نقش آن‌طور که باید در جامعه تعریف و تبیین نشده است که آن‌هم بخشی به جامعه و بخشی دیگر به تشکل‌های مهندسی برمی‌گردد که نتوانستند نقش اثرگذار این قشر را به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنند.

حسینی پور بر ضرورت توجه جامعه به نقش مهندسان در رشد و توسعه جامعه تأکید کرد و افزود: یکی از مشکلات جامعه، خلأ حضور جامعه مهندسی در مدیریت کشور است.

وی از مهندس فخری زاده به‌عنوان پنج مفاخر و دانشمند در ‌رشته خود نام برد که سرویس اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل 30 سال برای این مهندس دانشمند تلاش کرد.

حسینی پور به نقش مهندسی در دفاع مقدس اشاره کرد و که سبب شکوفایی و خلق حماسه‌های بی‌نظیر شده است.

استاندار مازندران گفت: اگر قرار باشد که در مدیریت استان تحول ایجاد شود باید از ظرفیت مهندسان بهره‌گیری کرد و پیش برنامه این تحول نیز نیازمند مهندسی افکار است اینکه افکار مدیران را از سبک سنتی به سبک مدرن و امروزی تغییر دهیم.

وی یادآور شد: تمام کشورهایی توسعه‌یافته روی مهندسی افکار برنامه‌ریزی کردند، اگر مهندسی افکار نادیده شود نمی‌توان توقع داشت استان بر روی ریل ترقی و پیشرفت حرکت کند.

حسینی پور گفت: ضروری است تا در راستای توسعه هرچه بیشتر و شکوفایی اقتصادی استان از نقش حرفه‌ای جامعه مهندسی در بهره‌گیری شود.

استاندار مازندران افزود: اگر بنا باشد در حوزه کشاورزی به توسعه دست پیدا کنیم ضرورت دارد جامعه مهندسان کشاورزی در این حوزه ورود پیداکرده و پای‌کار باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز