خبرگزاری کار ایران

برای چهارمین سال متوالی؛

نمایشگاه عبرت های عاشورا در بهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۷

تبیین واقعه عاشورا و شخصیت ممتاز حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) و یارانش از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

فرمانده پایگاه الزهرا(س) مسجد امام حسین(ع) بهشهر گفت: نمایشگاه عبرتهای عاشورا در بهشهر برای چهارمین سال متوالی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عطیه عباسی گفت: تبیین واقعه عاشورا و شخصیت ممتاز حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) و یارانش از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای رسیدن به شناخت فرهنگ عاشورا باید از لحاظ فرهنگی تلاش فراوانی انجام شود ادامه داد: امر به معروف و نهی زا منکر از مسائل مهم و پیام مهم عاشورای حسینی است که باید بعنوان تکلیف در جامعه نهادینه شود.

عباسی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها نشان دهنده فرهنگ عاشورا و عزای امام حسین(ع) است موجب می شود که عزاداری ها به صورت هرچه پرشورتر برگزار شود و از نظر محتوایی معرفت بخشی بیشتر همراه باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از بخش تشکیل متفاوتی شده است، گفت: این نمایشگاه از ابتدا ی بیعت گرفتن امام حسین(ع) از یارانش و سبقت گرفتن یاران این امام همام برای شهادت تا روز عاشورا و شهادت و واقعه عاشورا را برای بینندگان روایت می کند.

عباسی افزود: شب بیعت امام حسین(ع) با یارانش، شهادت علی اصغر(ع)، تل زینبیه، شط فرات و آب آوردن ابوالفضل(ع)، گودال قتلگاه، صحنه نبرد حضرت علی اکبر، شهادت امام حسین(ع) و… از جمله بخش های این نمایشگاه است.

مسئول نمایشگاه عبرتهای عاشورا گفت: در این نمایشگاه از نظر فرهنگی اقدامات ارزنده ای انجام شده و هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت توجه ویژه ای به آن شده است و در جهت شناخت و معرفت زایی نسبت به واقعه بزرگ عاشورا توانسته بسیار خوب عمل کند.

این نمایشگاه از هشتم محرم با حضور مسئولان شهرستانی افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز برای بازدید عموم در جوار مسجد امام حسین(ع) میدان قدس بهشهر دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز