خبرگزاری کار ایران

۹الی ۱۴ آذرماه؛

نخستین جشنواره عسل و چای ایرانی در بابل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۸۶

هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط در فضای شهری و همچنین شناساندن محصولات متنوع داخلی و اشتغال‌زایی است.

نخستین جشنواره عسل و چای ایرانی در بابل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از بابل، فرهاد عسکری شهردار بابل بیان داشت: در برنامه ۴ساله آینده شهرداری بابل سرفصل‌های مختلفی جهت پاسخ گویی همه جانبه به نیازهای شهروندان اندیشیده شده که اجرای جشنواره‌های متعدد و مفرح فرهنگی، اجتماعی و شهروندی را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: پس از اجرای موفق سه دوره جشنواره بهارنارنج که برای اولین بار توسط شهرداری بابل در سطح استان مازندران برگزار شد این بار با حمایت شورای محترم اسلامی شهر نخستین جشنواره عسل و چای ایرانی را از تاریخ ۹ الی ۱۴ آذرماه با برپایی ۲۴ غرفه در محل پارک نوشیروانی شهر بهارنارنج بابل برگزار خواهیم کرد.

عسکری هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط در فضای شهری و همچنین شناساندن محصولات متنوع داخلی و اشتغال زایی عنوان کرد و افزود: عسل یکی از خوراکی‌های سالم و طبیعی است که در آموزه‌های دینی مسلمانان و در طب سنتی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و همچنین چای نیز نوشیدنی طبیعی است که از گذشته بدلیل خواص متنوع پزشکی‌اش مورد استفاده مردم بوده و استان مازندران با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی به وفور از این نعمتهای خدادادی برخوردار است و امیدواریم با برگزاری این جشنواره شهروندان بیشتر با خواص این دو محصول آشنا و مورد استفاده قرار دهند.

شهردار بابل در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از محصولات داخلی یادآور شد: در وضعیت کنونی و با توجه به تحریم‌های دشمنان تشویق و ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آثار سوء تحریم داشته باشد و تحقق این امر از مهم‌ترین وظایف مسئولین در کلیه سطوح است.

وی در پایان ضمن تشکر از موسسه کرفون به‌مدیریت رامین بابایی که از حامیان اصلی جشنواره عسل و چای ایرانی خواهد بود و همچنین N. G. O‌ها و تمامی افرادی که در برگزاری جشنواره‌های قبلی شهرداری بابل را یاری نمودند اظهار امیدواری کرد: با توجه به تجارب ارزنده‌ای که پس از برگزاری ده‌ها جشنواره منجمله جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره شکلات و بستنی، ۳ دوره برگزاری موفق جشنواره بهار نارنج، جشنواره صحیفه سبز، جشنواره‌های قرآنی و… در بابل بدست آورده‌ایم نخستین جشنواره عسل و چای ایرانی را نیز با حمایت شهروندان عزیز بابلی که با استقبال خود بیشترین دلگرمی را به خدمتگزارانشان می‌دهند به شکلی مطلوب در شهر زیبای بابل برگزار نماییم.

همچنین محمدحسین منصف رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل نیز در سخنانی ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بابل اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار لازم است مدیریت شهری با نگاهی یکپارچه به کلیه مسائل شهری پرداخته و انجام طرح‌های فرهنگی به اندازه انجام پروژه‌های عمرانی در برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های صحیفه سبز، ساختمان و صنایع وابسته و همچنین برنامه شب نشینی در بهشت در مدت زمان کوتاه پس از آغاز بکار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بابل خاطر نشان کرد: استقبال خوب همشهریان عزیز ما را بر آن داشت که برای اولین بار در سطح استان جشنوارهٔ عسل و چای ایرانی را در بابل برگزار نماییم تا علاوه بر آگاهی مردم از استفاده از افزودنیهای غیر مجاز در نمونه‌های مشابه خارجی که باعثانواع بیماری‌ها خواهد شد، به استفاده از محصولات طبیعی و تولیدات داخلی تشویق شده و از این طریق زمینه‌های اشتغال زایی برای جوانان فراهم شود.

منصف در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از موسسه کرفون برگزارکننده اصلی جشنواره عسل و چای ایرانی بیان داشت: با ارسال دعوتنامه‌هایی به سراسر کشور از علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره دعوت بعمل آمده و پیش بینی می‌گردد با توجه به نو بودن این جشنواره استقبال خوبی از طرف هموطنان، هم استانی‌ها و همشهریان عزیز به‌عمل آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعثرشد واحدهای صنعتی شده و اعلام می‌کنیم شورای اسلامی شهر از شرکت‌ها و افرادی که مایل به برگزاری جشنواره‌ها یا نمایشگاه‌های مختلف هستند استقبال می‌نماید.

وی در پایان اعلام کرد: مدیریت مطلوب شهر بدون بهره‌مندی از نیرو و فکر افراد متخصص محقق نشده و از همه صاحب نظران بویژه جوانان و دانشجویان فرهیخته دعوت می‌کنیم تا با ارائه طرح و برنامه‌های علمی در جهت توسعه پایدار عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهری ما را یاری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز