خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه مطبوعات استان مازندران خبرداد:

برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران در اسفندماه / مجوز ۱۰ نشریه جدید در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۸۵

در صورت تامین اعتبار جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران در اسفندماه امسال برگزار می‌شود. / آموزش خبرنگاران ازمهمترین دغدغه خانه مطبوعات است.

رضا برمکی، رئیس خانه مطبوعات استان مازندران، در نشست مطبوعاتی اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات استان که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید از عاشورا بعنوان حماسه‌ای نام برد که تکرار شدنی نیست و مانند آن در هیج جای تاریخ نبود و نیست.

به گزارش ایلنا، برمکی بار دیگر درگذشت مرحوم جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران، برای جامعهٔ رسانه‌ای استان ضایعه‌ای بزرگی خواند و افزود: تقدیر بر آن بود که مرحوم معافی از بین ما برود.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های مرحوم جابر معافی تصریح نمود: معافی زحمات بسیاری برای رسانه‌های مازندران کشیده و یادش همواره در خاطره‌ها باقی‌است.

مدیر خانه مطبوعات مازندران در این نشست از همه اهالی رسانه که در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت مرحوم معافی حضور داشتند، تقدیر وتشکر کردوگفت: فقدانمرحوم جابر معافی به شدت احساس می‌شود.

وی در ادامه به گزارش عملکرد ۶ ماهه پرداخت و خاطر نشان کرد: در این مدت ۶۳ نفر از خبرنگاران بیمه تکمیلی خبرنگاری شدند.

برمکی با اشاره به پروژه مسکن خبرنگاران گفت: وام در نظرگرفته شده برای واگذاری این منازل۲۰ تا ۲۵میلیون تومان بوده که با رایزنیهای خانه مطبوعات مبلغ این وام به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین از فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست ۵۴ میلیون اعتبار داشته‌ایم که این میزان برای برپایی نمایشگاه، جشنواره و چهار دوره کلاس‌های آموزشی بوده است که هنوز یک ریال هم از ارشاد استان دریافت نکردیم.

رئیس خانه مطبوعات استان افزود: در دو مرحله هزار ۴۷۱ تن کاغذ روزنامه از شرکت چوب و کاغذ دریافت شده است که حواله آن نیز در اختیار مدیر مسولان نشریات قرار گرفته است.

وی همچنین از اعطای مجوزبه ۱۰ نشریه جدید در استان خبرداد و گفت: نشریات جدید هم به سهمیه کاغذ استان اضافه شده‌اند.

برمکی با تشکر از همکاری شهرداری و شورای شهر در واگذاری زمین برای خانه مطبوعات گفت: ۵۱۰ متر زمین در کمربندی جنوبی آماده واگذاری به خانه مطبوعات برای ساخت و اجراست.

وی ادامه داد: اگر ۵۰ میلیون تومان وام درخواستی در اختیار خانه مطبوعات قرار گیرد، ساخت ساختمان خانه مطبوعات استان به زودی آغاز می‌شود.

برمکی در ادامه آموزش خبرنگاران را یکی از مهم‌ترین دغدغه خانه مطبوعات عنوان کرد و گفت: با وجود کمبود بودجه خانه مطبوعات یک دوره آموزشی در چالوس برگزار شدو دومین دوره آموزشی در آذرماه برگزار خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات مازندران با اشاره به کمکهای ادارت و نهاد‌ها افزود: کمکهایی که تاکنون به خانه مطبوعات شده است شامل پنج میلیون تومان از سوی شهرداری، ۵۰۰ هزارتومان اتاق بازرگانی و ۱۳۰ میلیون تومان از سوی استانداری است که به حساب ارشاد اسلامی استان واریز شد و در روز خبرنگار به ۸۵۰ خبرنگار در سطح استان مبلغ ۱۳۰ هزار تومان پرداخت شد.

برمکی از برگزاری انتخابات رابطین خانه مطبوعات در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: انتخاب رابطین خانه مطبوعات از طریق برگزاری انتخابات در بین خبرنگاران انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تراز مالی سال گذشته حاضر است و در اختیار بازرسان خانه مطبوعات قرار گرفته تصریح نمود: ده ماه گذشته و اگر بازرسان، ایرادی به این تراز مالی دارند به ما اعلام کنند.

رئیس خانه مطبوعات مازندران ساماندهی خبرنگاران را از اقدامان مهم خانه مطبوعات استان عنوان و خاطر نشان کرد: تا کنون موفق به انجام این امر مهم نشدیم.

وی گفت: برای ساماندهی خبرنگاران به همکاری مدیران مسئول و سرپرستان نیاز داریم.

برمکی تصریح نمود: در صورت تامین اعتبار جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران در اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی در پایان از ثبت نام دو نفر برای انتخابات نماینده خبرگزاری‌ها در خانه مطبوعات خبر داد و افزود: صلاحیت این دو نفر در دست تایید است وانتخاب و معرفی نمایندگی‌های خبرگزاری‌های استان در نهم آذرماه امسال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز