خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمل مطرح کرد:

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه آزاد آمل به طرح‌های پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۳

در جهت ارائه و انجام طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آمی حاضر به کمک۱۰۰ میلیون است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: در جهت ارائه و انجام طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آمی حاضر به کمک۱۰۰ میلیون است.

به گزارش ایلنا، فاضل لاریجانی بعدازظهر امروز در سومین همایش ملی گیاهان دارویی در این واحد دانشگاهی با اشاره به اینکه در زمینه گیاهان دارویی باید یک متولی مسئول تدوین آمار دقیقی تعیین شود، یادآور شد: دانشگاه آزاد می‌تواند این تولی‌گیری را بر عهده بگیرد و با در جهت کمک مالی طرح‌های پژوهشی همکاری لازم می‌کند.

وی با بیان اینکه مشارکت جدی در ارائه مقالات به این همایش نشان داد استعدادهای زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به وجود متخصصین گسترده‌ و بالنده‌ای در جامعه در این زمینه، باید راه رسیدن بخش پژوهش و صنعت هموار شود.

لاریجانی این استقبال محصول را یک تغییر نگرش به طبیعت، جایگاه آن و رابطه انسان با طبیعت بیان و عنوان کرد: این حرکت فراگیر منحصر به ایران نیست بلکه یک حرکت جهانی است که در این دیدگاه یک نوع خودآگاهی نسبت به طبیعت و جایگاه آن در حال شکل‌گیری است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مصرف داروهای شیمیایی بسیار موثر است، اما عوارض جانبی نیز دارد که بحث‌ها در یک مقیاس وسیع‌تر در زمینه علم و تکنولوژی هم وجود دارد، اظهار داشت: از قرن گذشته انتقاد به اینکه علم و تکنولوژی آن‌قدر‌ها هم که مطرح شده، نیست و روش و متد آن سوال ‌برانگیز شده است.

وی با اعام اینکه زیان این دارو‌ها به این اندازه‌ای نیست که طرد شود، اذعان داشت: اما یک کلی نگری به جامعه وجود دارد که داروهایی وجود دارند که عوارض کمتر و تاثیر بیشتر دارند را می‌توان به ارمغان آورد و متاسفانه در ایران از منبع این دارو‌ها استفاده می‌شود که تخریب طبیعت را به دنبال دارد.

لاریجانی با اشاره به اینکه مجموعه آمارهای موجود در زمینه گیاهان دارویی ایران در زمینه مستندات، موجودات، صادرات و میزان فرآوری آن‌ها یا کپی است و یا مخدوش است، یادآور شد: آمار چراغ راه است و بدون آمار که در هشت سال گذشته زمینه دسترسی به آن کوتاه شد، نمی‌توان معقولانه تصمیم گرفت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شش هزار عطاری در کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استانداردسازی محصولات و توزیع آن‌ها قدم مهمی در زمینه توسعه استفاده از گیاهان دارویی است.

به گزارش ایلنا در سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران ۱۰۹۳ مقاه پذیرش شده که در این دور روز ۶۰ مقاله از آن ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز