خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران:

عرضه و تقاضای شغل در حد توازن برقرار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۱۳

بیکاری مهمترین مشکل، مردم مازندران است. / در روزهای ملاقات عمومی با بیشترین تقاضای کار از فارغ التحصیلان مواجه هستیم. / تمامی مسئولین برای پویایی جامعه کارگری در تلاش هستند.

مراسم گرامیداشت بیست و سومین سال‌روز تصویب قانون کار در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر با حضور کثیری از کارگران و بازنشستگان و تنی چند از مدیران کل اسبق اداره کل کار و علی بابایی کارنامی قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قائمشهرعلی بابایی کارنامی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در این مراسم از عاشورا به عنوان درس عبرتی نام برد که باید همه انسان‌ها از آن بهره ببرند و عاشورا در ابعاد زندگیشان فرهنگ شود

وی با اشاره به مشکلات حوزه کارگری گفت: همه مسئولین نظام چه دولتهای گذشته و چه دولت تدبیر و امید به این مشکلات واقف هستند.

بابایی ادامه داد: تمامی مسئولین برای پویایی جامعه کارگری در تلاش هستند اما مشکلات در جامعه زیاد است.

وی از کارگران به عنوان حافظان سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: کارگران شریف این مرزو بوم در ۸ سال دفاع مقدس جانانه برای حفظ کیان خود تلاش کردند.

قائم مقام وزیر کار در مازندران تصریح نمود: در بین کارگران ایران اسلامی خصوصاً استان مازندران عقاید و وظیفه مطرح نیست، تلاش و کار مهم و مطرح است.

وی با اشاره به اینکه بهره وری کارمندان دولت در کل کشور نیم ساعت در روز است که در سال ۴۸ میلیارد ساعت در سال می‌شود. گفت: این رقم برای کارگران ۵/۲ ساعت است و در دنیا این آمار ۶ تا ۸ ساعت است.

بابایی بیکاری را مهم‌ترین مشکل مازندران عنوان کرد و گفت: در روزهای ملاقات عمومی با بیشترین تقاضای کار از فارغ التحصیلان مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضای شغل در حد توازن برقرار نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به فعالیت سرمایه گذاران در استان تصریح نمود: از سرمایه گذار در استان حمایت لازم نمی‌شود و سرمایه گذاران برای فعالیت در این استان با مشلات بسیاری مواجه هستند.

بابایی از کارگران و تشکلهای کارگر که خود به درد کارگر آشنا هستند خواست تا در جهت شناسایی و رفع مشکلات این قشر به دولت ایده بدهند تا مشکلات را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده در کشور قانون کار نیست گفت: مشکلات کارخانجات نساجی و نکا چوب مازندران، واردات بی‌رویه، سرمایه در گردش و بروکراسی‌های سخت اداری مشکلاتی هستند که باید برای برطرف کردن آن هم دولت و مجلس و کارگران باشد تلاش کنند.

بابایی قانون کسب و کار، فضای اقتصادی، امنیت شغلی و قانون تامین اجتماعی مهم‌تر از قانون کار دانست و خاطر نشان کرد: امروز تامین اجتماعی باید بدست کارگران شریف کشور مدیریت شود.

وی همچنین اصلاح قانون کار را امری مثبت دانست و گفت: اگر قرار است اصلاحاتی انجام گیرد باید با مشارکت و مشورت تمامی صاحبنظران جامعه کارگری باشد.

بابایی در پایان با اشاره به اینکه کشور ما موهون خون شهداست افزود: اولین کنگره ۹۸۰ شهید کارگری استان تا پایان آذر ماه سال جاری در شهرستان ساری برگزار خواهیم کرد، که امیدواریم بتوانیم مراسمی در خور شأن شهدای کارگری استان برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز