خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بستر و زمینه افزایش صادرات مرکبات مازندران فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۵

از همه توان باید در جهت هدایت مطلوب محصولات باغداران به بازار بهره گیری شود. / اختلاف قیمت تولیدی تا بازار بسیار زیاد است.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه تنظیم بازار استان ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان بناینگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، با بیان اینکه هرجا نام و تفکر بسیجی حضور پیدا کرده، توفیق همراه آن بوده است، بیان کرد: بسیجی یعنی اعتدال گرایی در جهت تلاش برای رفع مشکلات مردم و باید بسیجی با شرایط امروز تعریف و تبیین شود.

به گزارش ایلنا از ساری، فلاح خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها در استان باید معطوف به تحقق این آرمان و هدف بزرگ شود.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت ذخیره سازی درست و بهینه میوه شب عید، یاد آور شد: از همه توان باید در جهت هدایت مطلوب محصولات باغداران به بازار بهره گیری شود.

استاندار ظرفیت تولید محصول مرکبات امسال را ۲ میلیون و ۲۰۰ تن اعلام کرد و تصریح نمود: از این ظرفیت در راستای ساماندهی و ارتقاء اشتغال استان استفاده شود.

فلاح با اشاره به ظرفیت بالا و درخور توجه صادرات مرکبات استان، تاکید کرد: بستر و زمینه افزایش صادرات مرکبات مازندران فراهم شود.

وی در استان بر الگو سازی، استفاده از انبارهای کوچک محلی و بهره گیری از دانشگاه و شیوه‌های علمی نگهداری مرکبات تاکید کرد و اذعان داشت: نقش رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز مازندران در جهت جهش صادراتی و تبیین درست مسایل بازاریابی و تولید و فروش مرکبات جدی گرفته شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکننده دارای جایگاه خوبی نیستند گفت: اختلاف قیمت تولیدی تا بازار بسیار زیاد است که این اختلافات باید رصد شود و فاصله میان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده باید منصافانه باشد.

وی ادامه داد: تورم موجود در بازار شرایط سختی را برای مردم فراهم کرده و سبب رنجیده خاطر شدن انان گشته است.

استاندار مازندران با اشاره به فاصله‌ای قیمتی که بین تولید کالا و بازار مصرف وجود دارد بیان داشت: برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که این فاصله قیمتی منطقی لحاظ شود.

فلاح هم چنین با تاکید بر بررسی تخصصی تخلفات و تجدید نظر روی رویه‌های فعلی نظارت و بازرسی در این حوزه، گفت: مسایل مطروحه در جلسات تنظیم بازار به صورت عملیاتی دنبال شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با روی کار امدن دولت تدبیر و امید بارقه امیدی در کشور بوجود امده است و دستگاه‌های اجرایی باید واکنش مناسب تری را نسبت به گذشته در برخورد به مردم داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز