خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران مطرح کرد:

تعداد مدارس استثنایی مازندران کافی نیست / تحصیل ۶۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۵۲

مهم‌ ترین هدف از ایجاد این مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی مطابقت و سازگاری دادن آنها در جامعه است. / برای توانمند سازی معلولان به مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، علی سیاحی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه معلولان اظهار کرد: موانع را بشکنیم و در‌ها را باز کنیم شعاری است که امسال به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و بهزیستی استان برنامه‌هایی را به همین منظور در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای توانمند سازی معلولان به مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان نیاز داریم، افزود: حدود دو تا پنج درصد جمعیت مازندران در معرض معلولیت و آسیب‌های جدی قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: ۵۰ هزار معلول و حدود ۱۰۰ هزار سالمند زیر پوشش سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

سیاحی با اعلام اینکه مدرسه استثنایی به منظور آموزش دانش‌ آموزان استثنایی در این استان به فعالیت مشغول هستند، گفت: شش هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی مازندران تحصیل می‌‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد مدارس در شهرستان‌‌های استان کافی نیست، افزود: مهم‌‌ترین هدف از ایجاد این مدارس برای دانش‌آموزان استثنایی مطابقت و سازگاری دادن آن‌ها در جامعه است.

سیاحی با بیان اینکه کودکان کم توانایی ذهنی می‌توانند نظیر کودکان عادی به تحصیل بپردازند، تصریح کرد: اگر این افراد در بخشی از فعالیت ذهنی توانایی ندارند در بخش‌های دیگر توانایی‌های استثنایی دارند که از عهده افراد عادی خارج است.

مدیر آموزش‌ و پرورش استثنایی مازندران افزود: در امر یادگیری و آموزش افراد معلول و سالم هیچ تفاوتی وجود ندارد و برخی معلولان حتی توانمندی بیشتری نسبت به افراد سالم دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز