خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

بیمه زراعت جو در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۲۹

معاون جهاد کشاورزی مازندران از بیمه زراعت جو در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی استان مازندران خبرداد. / بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت جو اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۱ هکتار از اراضی زراعت جو استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از ساری، یحیی ابطالی بیان داشت: تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت جو اختصاص یافته است.

وی افزود: از این مقدار ۱۲ هزار هکتار آن مربوط به کشت جو آبی با سطح سبز بیش از ۱۱ هزار هکتار و ۲۲ هزار هکتار آن با سطح سبز ۱۹ هزار هکتار مربوط به کشت دیم بوده است.

ابطالی خاطر نشان کرد: در راستای کشت زراعت جو تا کنون بیش از ۱۴۰ تن بذر گواهی شده برای مزارع جو آبی به تفکیک ارقام مختلف بین کشاورزان توزیع شده است.

وی از توزیع بیش از ۳ هزار و ۴۴۴ تن بذر بوجاری شده خود مصرفی در استان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۴۴ تن کود اوره و ۳۵۲ تن کود فسفات نیز بین کشاورزان زراعت جو استان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۱ هکتار از سطوح کشت جو استان تاکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفته که میزان ۶۰ هکتار مربوط به سطوح جو آبی و ۹۵۱ هکتار مربوط به کشت جو دیم است، قیمت جو را به قرار کیلویی ۷ هزار ریال اعلام کرد.

ابطالی افزود: در راستای توسعه کشت گندم استان در سال زراعی ۹۳-۹۲ تاکنون در سطح ۵۱ هزار و ۳۵۲ هکتار از اراضی زراعی استان با بیش از ۱۹ هزار و ۹۲۴ نفر از کشاورزان گندم‌کار استان مازندران قرارداد کشت منعقد شد، که از این سطوح ۳۰ هزار و ۵۱۰ هکتار به کشت گندم آبی و ۲۰ هزار و ۸۴۲ هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سطح سبز گندم استان تا این مدت زمان بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۱۸ هکتار است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۶ هکتار از سطوح زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان بذور مادری توزیعی بین کشاورزان گندم‌کار استان را حدود ۲۵۹ تن، بذور مصرفی پرورشی ۳ را ۵/۱۱ تن، بذور گواهی شده را ۲ هزار و ۸۱۹ تن و خود مصرفی را بیش از ۵ هزار و ۹۷۷ تن اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۲۳ تن کود اوره، ۷۰۰ تن کود فسفاته، ۴۸۹ تن پتاس و ۱۶ تن کود کامل بین کشاورزان گندم‌کار استان توزیع شد.

ابطالی در پایان با بیان اینکه در راستای مدیریت مزرعه با تعداد ۵۳ نفر از کارشناسان ناظر در سطح ۲۲ شرکت قرارداد منعقد شد، ارقام غالب گندم برای کشت را به تفکیک آبی و دیم N۸۰-۱۹، مروارید، دریا، میلان، شانگ‌های و نای ۶۰ اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز